חיבוק לא רק לישראל: יורש העצר הסעודי יגיע לטורקיה

אחרי חידוש היחסים עם ישראל, נשיא טורקיה ארדואן הודיע כי מוחמד בן סלמאן יבקר בשבוע הבא באנקרה. הביקור מגיע אחרי 3 שנים עכורות בין המדינות בעקבות רצח העיתונאי הסעודי באיסטנבול

בן סלמאן וארדואן | צילום: רויטרס

מחמם יחסים: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (שישי) כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, יבקר בשבוע הבא באנקרה. הביקור מגיע אחרי יותר מ-3 שנים של יחסים עכורים בין טורקיה לסעודיה בעקבות רציחתו של העיתונאי ג'מאל חשקוג'י באיסטנבול.

הטורקים טענו כי מתנקשים סעודים ששלח בן סלמאן רצחו את חשקוג'י, שהיה עיתונאי שחשף שחיתויות בארמון המלוכה בריאד. כעת היחסים ככל הנראה עולים חזרה למסלול לאחר הודעת ארדואן.

כרזה של ג'מאל חשקוג'י שנרצח באיסטנבול
כרזה של ג'מאל חשקוג'י שנרצח באיסטנבול | צילום: רויטרס

"הנסיך יבקר ביום רביעי בטורקיה", אמר ארדואן לעיתונאים. "יש לנו את ההזדמנות לבחון לאן ניתן לקחת את יחסי טורקיה-סעודיה". בכיר טורקי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי פרטי הביקור יימסרו בהמשך. שתי המדינות צפויות לחתום על הסכמים.

המהלך מגיע כמה חודשים לאחר שארדואן החל בחימום היחסים עם ישראל אחרי עשור של נתק כמעט מוחלט בעקבות אירועי המרמרה. ארדואן סייע בחילוץ שני התיירים הישראלים שנעצרו בטורקיה ולאחר מכן גם הגיע נשיא המדינה יצחק הרצוג לביקור שניתן להגדיר כהיסטורי על אדמת טורקיה.