איחוד האמירויות: עונש מוות לישראלית שנתפסה עם חצי ק"ג של קוקאין

תושבת חיפה בת 43 נעצרה לאחר שהגיעה לאבו דאבי לצורך עבודה בהזמנתו של גבר מהרשות הפלסטינית. שבוע לאחר ששהתה בדירה שהוכנה לה מראש, בוצע בה חיפוש - במהלכו נמצאו כמויות מסחריות של הסם. משפחת כיוואן מכחישה את הדברים ומסרה: "לבת שלנו אין קשר להאשמות נגדה"

זמן צפייה: 02:04

גזר דין מוות הוטל היום (שלישי) באיחוד האמירויות על פידא כיוואן, אזרחית ישראלית תושבת חיפה בת 43, לאחר שבמהלך חיפוש בדירתה נמצאה כמות מסחרית של קוקאין במשקל חצי קילוגרם. כיוואן, בעלת סטודיו לצילום בחיפה, הגיעה לאבו דאבי בהזמנתו של גבר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה. לאחר ששהתה כשבוע בדירה שהוכנה לה מראש, התבצע בה חיפוש - אז נמצא הסם בכמות מסחרית.

הישראלית הוחזקה עד היום במאסר באיחוד האמירויות, ונשפטה לעונש מוות לפני מספר ימים בערכאה ראשונה, בעודה מיוצגת על ידי עורך דין מקומי. בהמשך לכך, היום הוגש ערעור בניסיון להפחית את עונשה. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים כחמורות ביותר ונוהגות להחמיר ברף הענישה, לרבות גזר דין מוות.

פידא קיואן, עצורה בדובאי
פידא קיואן, עצורה בדובאי

עורך הדין זיו אגמון, מומחה למשפט באיחוד האמירויות, מסר כי "המשפחה יצרה קשר עם משרדנו שבדובאי וכעת אנחנו בוחנים יחד עם המשפחה את המשך הערעור המשפטי, בתקווה שבית המשפט לערעורים יחוס על חייה". ממשרד החוץ הישראלי נמסר בתגובה: "משרד החוץ מכיר את המקרה ומטפל באמצעות המחלקה לישראלים בחול באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל באיחוד האמירויות".

עו''ד זיו אגמון, מומחה לחוק באיחוד האמירויות
עו''ד זיו אגמון, מומחה לחוק באיחוד האמירויות

פידא כיוואן התפרסמה בעבר בנסיבות לא חיוביות במיוחד. המסעדה שבה עבדה ב-2010 נתבעה וחויבה לשלם 15 אלף שקלים פיצויים לחייל לאחר שכיוואן סירבה להכניס אותו למסעדה משום שהיה על מדים.

כיוואן הייתה מנהלת משמרת במסעדת אזאד בחיפה כשנכנס החייל, רביב רוט, והיא אמרה לו לצאת בטענה שהם לא מכניסים חיילים במדים. רוט ואביו תבעו את המסעדה וזכו. "הייתי בהלם כשהיא אמרה לי שלא מכניסים חיילים עם מדים", סיפר היום רביב רוט לאתר חדשות 13. "אבא שלי ישר אמר שהוא לא הולך לוותר ובסוף תבענו את המסעדה וניצחנו".

רביב רוט, החייל שכיוואן סירבה להכניס למסעדה בה עבדה
רביב רוט, החייל שכיוואן סירבה להכניס למסעדה בה עבדה | צילום: אלכס רוזקובסקי

כיוואן הסבירה אז באחד הפרסומים בעקבות המקרה כי זו הייתה המדיניות במסעדה ולא היה מדובר רק בחיילים או בשוטרים אלא בכל לובשי המדים. "גם אם זה היה מדריך בצופים או כבאי, הוא לא היה מורשה לשבת במסעדה", אמרה.