דיווחים בעיראק: מיליציה שיעית יירטה מזל"ט באזור בגדד

הארגון הצבאי הפרו-איראני הודיע כי מערכות הנ"מ שלו פגעו בכלי טייס בלתי מאוייש ובכך סיכל תקיפה נגד אחד מבסיסיו בפרברי הבירה. כמו כן, הטילו את האחריות על ארה"ב. לא היו נפגעים באירוע

זמן צפייה: 00:23

המיליציה השיעית הפרו-איראנית, "הגיוס העממי", הודיעה הערב (חמישי) כי מערכות הנ"מ שלה יירטו מטוס זעיר ללא טייס וסיכלה תקיפה נגד אחד מבסיסיה בפרברי בגדד. אין נפגעים באירוע. המיליציה הטילה את האשמה בניסיון התקיפה על ארצות הברית.

מוקדם יותר היום, חברת (ImageSat International (ISI פרסמה תיעוד מתוצאות תקיפת מחסני הנשק השייך ל"הגיוס העממי" שאירעה ביום שלישי, ועל פי דיווחים זרים מיוחסת לישראל בשיתוף ארצות הברית ורוסיה. בדוח המודיעין שפרסמה החברה הוצג מסלול יבשתי הברחת הנשק מטהראן לסוריה ולבנון, שעוברת דרך עיראק. החברה טוענת שיעד התקיפה היה מחסני נשק, שם ככל הנראה אוחסנו טילים ונשקים ייחודיים.

להערכת ISI, מטרת התקיפה הייתה להשמיד את המסלול היבשתי ולמנוע מאיראן את היכולת לבצע מתקפות מהשטיח הטריטוריאלי של עיראק נגד מדינות באזור. בתיעוד מתוצאות התקיפה ניתן לראות כי המכולות הושמדו כליל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חרף התקיפות בעיראק – איראן ממשיכה להתבסס באזור • פרשנות

נזק ברדיוס של 250 מטר: כך נראות תוצאות הפיצוץ בבגדד • תיעוד

המליציות השיעיות בעיראק: "ארה"ב מאפשרת לישראל לתקוף"

תוצאות תקיפה אווירית בבסיס חיל אוויר עיראקי מצפון לבגדד
תוצאות תקיפה אווירית בבסיס חיל אוויר עיראקי מצפון לבגדד | צילום: ISI

ביום שלישי כלי תקשורת בעיראק דיווחו על פיצוץ שאירע במחסן תחמושת צבאית השייך למיליציית "הגיוס העממי". יממה לאחר מכן, גורמים דיפלומטיים מערביים אמרו כי ישראל תקפה בשבועות האחרונים מחסני נשק איראניים בעיראק, מתוך הסכמה של ארצות הברית ורוסיה על כך שיש להבטיח את ביטחונה, באמצעות פעולות בעיראק ובסוריה. בנוסף, טענו הגורמים כי ההסכמה מחייבת את ישראל לא להכריז רשמית על התקיפות - כך לפי העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון.

כמו כן, אתמול האשים אבו-מהדי אל-מוהנדס, סגן יו"ר המיליציה "הגיוס העממי", את ישראל ואת ארצות הברית בשיתוף פעולה נגדם: "בשעה שצבא ארה"ב בעיראק משבש את הפעילות של חיל האוויר העיראקי, הוא מאפשר למטוסים ישראליים לבצע תקיפות חוזרות ונשנות במדינה".

לטענתו, בידי הארגון, אשר נתמך על ידי איראן, יש מידע מדויק ומאומת כי בשנה הנוכחית האמריקנים אפשרו להכניס ארבעה מזל"טים ישראליים דרך אזרבייג'ן. לדבריו, המטוסים הישראליים שטסו במי עיראק פועלים במסגרת צי המטוסים של הכוחות האמריקניים במדינה, והם מבצעים הפצצות נגד בסיסים צבאיים עיראקיים. "אנו מכריזים כי מי שנושא באחריות לתקיפות נגד הבסיסים שנו הם הכוחות המזוינים האמריקניים. אין לנו ברירה אלא להגן על עצמנו עם הנשק שברשותנו".

Whatsapp Image 2019 08 21 At 0
פיצוץ במתקן בעיראק

בשבוע שעבר נהרג אדם אחד ו-29 נפצעו מפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן - כך מסרו הרשויות. גורם מסר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר.

הפיצוץ במתקן בעיראק
הפיצוץ במתקן בעיראק | צילום: חדשות 13

השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות. בתחילה דווח כי פצמ"רים גרמו לשריפה, אך כאמור הרשויות שללו את הדיווחים.

לפני מספר שבועות דיווח העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.