פנטגון: "הטיל ששוגר - מסוג שלא ראינו"

בפנטגון אמרו היום כי הטיל ששיגרה צפון קוריאה במהלך הניסוי הבליסטי אתמול היה טיל מסוג כמוהו "טרם נראה". האמריקנים הוסיפו כי השיגור היווה סכנה ללוויינים ששהו בחלל

גורם בפנטגון אמר היום (רביעי) כי במהלך הניסוי שביצעה צפון קוריאה אתמול, שוגר טיל מסוג חדש כמוהו "טרם נראה". בפנטגון אישרו גם כי הטיל שוגר ממשגר נייד והיווה סכנה לספינות בחופי יפן וללוויינים שחגו מעל. בפנטגון גם סיפרו כי מערכות ההגנה האמריקניות נגד טילים מספקות הגנה טובה נגד הטילים הקוריאנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יממה לאחר שיגור הטיל הבילסטי הבין-יבשתי שביצעה צפון קוריאה, התפרסם היום תיעוד של הניסוי שנחשב למהלך מתריס כלפי המערב בכלל וארצות הברית בפרט. בתיעוד שפורסם נראים כל שלבי שיגור הטיל שמגיע עד שטח ארה"ב (מדינת אלסקה) מזוויות שונות, בשעה שהשליט קים ג'ונג און בוחן מקרוב את ההיערכות ולאחר מכן צופה אחר הניסוי מתוך האנגר מרוחק.

הטיל הצפון קוריאני. אתמול
הטיל הצפון קוריאני. אתמול | צילום: KCNA

אחרי השיגור, בצפון קוריאה אמרו כי "השיגור בוצע תחת השגחתו של המנהיג העליון קים ג'ונג און, והטיל יכול לפגוע בכל מקום בעולם". עוד נטען כי הטיל הגיע לגובה של כ-2,800 קילומטרים ופגע במטרה במדויק לאחר 39 דקות.

מדובר בטיל מסוג HS 14, שהוצג לראשונה בשנת 2015 ומבוסס על הנעה בדלק נוזלי: הטיל שוגר למסלול גבוה מאוד על מנת לדמות טיסה לטווח מירבי, מבלי לחלוף מעל יפן או מדינות אחרות - כך עולה מניתוח האירוע.

בתגובה לשיגור, צבאות ארה"ב ודרום קוריאה ערכו הלילה תרגיל משותף בו שיגרו טילים לעבר ים יפן הסמוך לחצי האי הקוריאני, כך אישר הצבא האמריקני בהצהרה רשמית מטעמו. לפי ההודעה, התרגיל בוצע בתגובה לשיגור הטיל הבליסטי לטווח רחוק של צפון קוריאה שלשום ונועד להמחיש את שיתוף הפעולה המוצלח בין ארה"ב ודרום קוריאה.