סגן שגריר רוסיה באו"ם: "איננו מכירים בריבונות הישראלית בגולן"

במהלך תדריך של שליח ארגון האומות המאוחדות למזרח התיכון בישיבת מועצת הביטחון, דמיטרי פולנסקי אמר כי "התנהלות המערב ביחס לישראל היא דוגמה מובהקת של המוסר הכפול של מדינות המערב - שרוסיה חווה באוקראינה". הוא התייחס גם לתקיפות הישראליות בנמל התעופה בדמשק, וכינה אותן "בלתי חוקיות וחד צדדיות". נציגי סין ואיחוד האמירויות מתחו ביקורת על "מפעל ההתנחלויות" ונגד "הפרות זכויותיו של העם הפלסטיני שמתבצעות בידי ישראל"

סגן השגריר הרוסי באו"ם, דמיטרי פולנסקי
סגן השגריר הרוסי באו"ם, דמיטרי פולנסקי | צילום: מתוך: טוויטר

במהלך תדריך שהעניק שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, בפני מועצת הביטחון של האו"ם, בו התייחס להתפתחויות האחרונות ולמגמות במזרח התיכון, בדגש על האירועים האחרונים ביחסי ישראל והפלסטינים, סגן השגריר הרוסי באו"ם, דמיטרי פולנסקי הדגיש כי רוסיה אינה מכירה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. כמו כן, הוא גינה את התקיפות הישראליות בנמל התעופה בדמשק וכינה אותן "בלתי חוקיות וחד צדדיות".

לדבריו, "העובדה שהקהילה הבינלאומית מתעלמת מההפרות השיטתיות של ישראל מזכויותיהם של הפלסטינים הינה דוגמה מובהקת למוסר הכפול מדינות המערב כלפי זכויות אדם", והוסיף כי ארצו חווה את ההתנהלות הזו מצד המערב בכל הנוגע באוקראינה. פולנסקי מתח ביקורת על המדיניות הישראלית ביהודה ושומרון וגינה את המשך הבנייה בשטחים, את "המעצרים השרירותיים" של למעלה מ-1,000 פלסטינים ואת הרג עיתונאית "אלג'זירה" שירין אבו עאקלה.

שגריר סין לאו''ם
שגריר סין לאו''ם, ז'אנג ג'ון | צילום: רויטרס

שגריר סין לאו"ם, ז'אנג ג'ון, התייסח גם הוא לנושא ואמר "הכיבוש הישראלי ומפעל ההתנחלויות מפרות את הזכות להגדרה עצמית של העם הפלסטיני למדינה משל עצמו, ומקשה עוד יותר על השגת פתרון שתי המדינות". כמו כן, הוא קרא לישראל לפתוח בחקירה פלילית על רקע מותה של שירין אבו עאקלה, ולתת הסברים על מותה בפני הקהילה הבינלאומית.

הקונסול הכללי מטעם איחוד האמירויות בניו-יורק, עבדאללה שאהין, אמר כי "התרחבות ההתנחלויות משפיעה באופן עמוק על חייהם של הפלסטינים, והיא מנציחה את האלימות באזור. לדבריו, יש להגביר את המאמצים הדיפלומטיים והבינלאומיים בכדי להחיות את תהליך השלום ולקדם סביבה "נעימה יותר".

השליח וונסלנד אמר בהתייחסו להלוויתה של אבו עאקלה: "אני מזועזע מהריגת העיתונאית, ומוטרד מהתנהגותם של כוחות הביטחון הישראליים בהלווייתה". גם הנציג האמריקני, הבריטי והצרפתי התייחסו להתפתחויות האחרונות באשר לסכסוך, וגינו את האלימות מצד שני הצדדים, וקראו להם להימנע מצעדים חד צדדיים.