לראשונה: הסטרימינג של דיסני מוביל על נטפליקס

ענקית המדיה עקפה את שירות הסטרימינג הפופולרי, אך במקביל הודיעה כי תעלה את שירות הצפייה ללא פרסומות בלא פחות מ-38 אחוזים

דיסני פלוס עוקפת את נטפליקס
דיסני פלוס עוקפת את נטפליקס | צילום: Shutterstock, רויטרס

עם סך כולל של כ-221 מיליון לקוחות סטרימינג, חברת דיסני פלוס הודיעה כי תעלה מחירים ללקוחות שמעוניינים לצפות בתכנים ללא פרסומות, כך פורסם היום (חמישי) ברויטרס. ענקית המדיה הודיעה כי תעלה את המחיר החודשי ב-38% ל-10.99 דולרים מדצמבר הקרוב, ובמקביל תתחיל להציע אפשרות חדשה הכוללת פרסומות - במחיר הקיים כיום.

מניית דיסני עלתה ב-6.9 אחוזים, והגיעה לגובה של 120.15 דולרים למניה לאחר סגירת יום המסחר אתמול בארצות הברית. עוד בשנת 2017 דיסני הקימה את שירות הסטרימינג שלה, שעתיד היה להתחרות בנטפליקס, בתקופה שבה הקהל עבר מצפייה מסורתית מקוונת בטלוויזיה, באמצעות הכבלים, לשירותי הסטרימינג.

נטפליקס
נטפליקס | צילום: Pixabay

חמש שנים מאוחר יותר, דיסני עברה את נטפליקס במספר לקוחות הסטרימינג שלה, עם 14.4 מיליון לקוחות – מספר שחצה אפילו את הצפי של 10 מיליון לקוחות כפי שהעריכו אנליסטים בתחום.

בשילוב עם שירותי ה-Hulu וה-ESPN+ שדיסני פלוס מציעה, החברה מסרה שברשותה 221.1 מיליון מנויי סטרימינג עד לסוף הרבעון האחרון של יוני. לעומת זאת, נטפליקס מסרה שיש לה 220.7 מיליון מנויי סטרימינג.

כדי למשוך לקוחות חדשים, דיסני תציע כאמור גרסה שנתמכת בפרסומות החל מ-8 בדצמבר, בתמורה ל-7.99 דולרים בחודש - אותו המחיר שהיא גובה כיום עבור גרסה ללא פרסומות. המחירים עבור Hulu יעלו בדולר עד שניים מחודש דצמבר, בהתאם לתוכנית של הערוץ.