בגלל שלא רצתה למכור את גרינלנד: טראמפ דחה פגישה עם ר"מ דנמרק

נשיא ארה"ב הודה למטה פרדריקסן בחשבון הטוויטר שלו על שהייתה ישירה בוגע לחוסר הרצון שלה לדון בעניין, והוסיף כי "היא חסכה לשתי המדינות זמן ומאמץ רבים, מצפה להיפגש איתה בעתיד"

זמן צפייה: 00:15

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דחה הלילה (רביעי) את פגישתו המתוכננת עם ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, בשל חוסר העניין שלה בהצעתו לרכוש את האי גרינלנד. הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו ש"דנמרק היא מדינה מאוד מיוחדת עם אנשים מדהימים, אבל על בסיס חוסר העניין של פרדריקסן במכירת גרינלנד, אני אדחה את פגישתנו לזמן אחר".

"פרדריקסן חסכה לארה"ב וגם לדנמרק זמן ומאמץ רבים בזכות הישירות שלה", המשיך טראמפ, "אני מודה לה על כך ומצפה לפגוש אותה בעתיד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח: טראמפ שוקל לרכוש את גרינלנד מדנמרק

טראמפ: "יהודים שמצביעים לדמוקרטים לוקים בחוסר ידע או נאמנות"

טראמפ: "תוכנית השלום תפורסם לאחר הבחירות בישראל"


דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שהוא ביקש מיועציו לבחון אפשרות לרכישת האי גרינלנד מידי דנמרק. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הנשיא "הביע עניין" ברכישת הטריטוריה העצמאית, אך לא ידועה מה מידת רצינותו בנושא. עוד דווח כי טראמפ פנה ליועץ המשפטי של הבית הלבן על מנת לבחון את הנושא.

זאת לא הפעם הראשונה שמנסה ארצות הברית לרכוש את האי מידי המדינה הנורדית. ב-1946 ניסה נשיא ארצות הברית דאז הארי טרומן לרכוש את הטריטוריה תמורת סכום של 100 מיליון דולרים, אך הצעתו נדחתה. זאת, על סמך תקדים רכישת איי הבתולה מידיהם ב-1917.