נמשכת המחאה בעיראק: "24 הרוגים ומאות פצועים בהפגנות"

לפחות 3,000 מפגינים פרצו לבניין ממשלתי בעיר נאסריה והעלו אותו באש. כוחות הביטחון מנעו מהמוחים להגיע לבניין הממשלה בכיכר תחריר שבמרכז בגדד, והטילו עוצר בארבעה מחוזות במדינה

זמן צפייה: 00:17

24 בני אדם נהרגו היום (שישי) במחאות האלימות נגד השחיתות השלטונית בעיראק - כך על פי דיווחים מקומיים. לפחות 3,000 מפגינים פרצו למבנה ממשלתי בעיר נאסריה והעלו אותו באש. כוחות הביטחון מנעו ממאות המפגינים להגיע לבניין הממשלה בכיכר תחריר שבמרכז בגדד, באמצעות ירי של גז מדמיע. מנגנוני הביטחון הטילו עוצר בארבעה מחוזות במדינה.

בעקבות המחאות שהתחילו בתחילת החודש, ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, נאם הבוקר והודיע כי ימנה מחדש את השרים בממשלתו תוך התמקדות ב"כישוריהם ועצמאותם, והגברת הנוכחות של נשים ונוער".

לכתבות נוספות בנושא >> 

93 הרוגים בהפגנות האלימות בעיראק; הוסר העוצר בבגדאד

המחאה בעיראק: לפחות 31 הרוגים בהפגנות נגד השלטון

ראש ממשלת עיראק הכריז על עוצר בבגדד: "עד להודעה חדשה"

הפגנות בעיראק
הפגנות בעיראק | צילום: רויטרס

כאמור, זה כמה שבועות שנערכות במדינה הפגנות, שכבר גבו את חייהם של עשרות בני אדם והביאו לפציעת אלפי נוספים. התושבים בבגדד, ובמקומות נוספים במדינה, מוחים על אבטלה קשה, שחיתות ממשלתית ושירותים ציבוריים ירודים. אחד המפגינים אמר: "אנחנו דורשים שינוי, אנחנו רוצים להפיל את הממשל". הסיסמא "העם רוצה להפיל את המשטר" עולה הרבה בהפגנות, ונשמעה רבות במהלך מחאות האביב הערבי בשנת 2011.

בתחילת החודש הטיל ראש הממשלה עוצר על הבירה, שנמשך יומיים. אל-מהדי כתב בהצהרה כי "לכל הרכבים והאנשים אסור בהחלט לנוע בבגדאד מחמש בבוקר ביום חמישי ועד להודעה חדשה". מי שפטור מהעוצר הם אנשים הנוסעים לבגדאד ומחוצה לה דרך שדה התעופה, ופקידי ממשל העובדים בבתי חולים, בחברת החשמל והמים ואנשי דת.

לאחר שהוסר העוצר, בכירים ממשרד ראש הממשלה נפגשו עם מנהיגי המחאה בבגדאד ובמחוזות אחרים כדי לדון בדרישותיהם. כך דווח בטלוויזיה הממלכתית. אל-מהדי והנשיא אמרו כי הם מעוניינים לענות לדרישות, אך לא מסרו פרטים באילו פעולות ינקטו.