לא בגלל הקורונה: סגר הוכרז בהודו בשל זיהום אוויר

הרשויות בניו דלהי הכריזו על סגר של שבוע בעקבות איכות האוויר הירודה בעיר שנובעת מהזיהום הכבד. בתי הספר לא יפעלו והעובדים ידרשו לעבודה מהבית. "המצב כה חמור שניתן 'לטעום' את הזיהום"

זמן צפייה: 00:46

הרשויות בבירת הודו, ניו דלהי, הכריזו אתמול (שבת) על סגר של שבוע בעקבות רמת זיהום האוויר הגבוהה בעיר, על מנת להגן על האזרחים מפני הערפיח הרעיל. במהלך הסגר, בתי הספר לא יפעלו, עובדי המגזר הציבורי יעבדו מהבית והעסקים הפרטיים ידרשו לעבור גם הם לעבודה מהבית, ככל הניתן.

ניו דלהי מדורגת כאחת הערים המזוהמות ביותר בעולם, עם שילוב של פליטות ממפעלי תעשייה וכלי רכב, יחד עם שריפות חקלאיות, הנישאות מעל 20 מיליון התושבים שלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: אובך, זיהום אוויר וגשם מקומי – חשש לשיטפונות בנחלי הדרום

בתום 4 ימי חיפוש: אותרה גופתו של הצעיר הישראלי שנעדר במקסיקו

הכדורגלן ליאור אסולין רגע לפני שנכנס לכלא: "מכה אחר מכה"

אובך בניו דלהי
אובך בניו דלהי | צילום: רויטרס

ביום שישי האחרון מרכז הפיקוח על הזיהום המליץ לרשויות להתכונן ליישום אמצעי חירום להתמודדות עם הזיהום ואמר כי "איכות האוויר הירוד תימשך לפחות עד ה-18 בנובמבר, אז רוחות נמוכות יקלו את התנאים במהלך הלילה".

ההחלטה על הסגר התקבלה בבית המשפט העליון בדלהי, בהמלצתם של שלושה שופטים. "לא היה סגר בעקבות זיהום קודם לכן" אמר ארווינד קג'ריוול, השר הראשי של דלהי, על החלטת בית המשפט, "זהו צעד קיצוני". תושבי ניו דלהי מספרים כי "כבר מעל לשבוע הראות ירודה מאוד בעיר, ומצב הזיהום האוויר כה חמור עד כי ניתן 'לטעום' את הזיהום".