מיאנמר: עיתונאי אמריקני נידון ל-11 שנות מאסר בגין קריאה להתנגדות לצבא

דני פנסטר, עורך מגזין מקומי בן ה-37, נמצא אשם ע"י ביהמ"ש במיאנמר בגין מספר עבירות, בהן "הפצת מידע שגוי, קשירת קשר עם ארגונים בלתי חוקיים והפרת תקנון הוויזה". ארה"ב: "חוסר צדק עמוק"

העיתונאי האמריקני דני פנסטר
העיתונאי האמריקני דני פנסטר | צילום: רויטרס

דני פנסטר, עיתונאי אמריקני בן 37 שמשמש כעורך הראשי של המגזין "Frontier Myanmar", נידון היום (שישי) ל-11 שנות מאסר על ידי בית המשפט במיאנמר, זאת לאחר שנמצא אשם ב"הפצת מידע דליק וכוזב, קשירת קשר עם ארגון אסור והפרת תקנון הוויזה", לפי עורך דינו טאן ז'או אונג. בתגובה, ארה"ב אמרה כי "מדובר בחוסר צדק עמוק".

כמו כן, פנסטר צפוי לעמוד בפני שני אישומים נוספים: הפרת חוק המלחמה בטרור במדינה והמרדה. משפטו בגין האישומים החדשים צפוי להתחיל ב-16 בנובמבר השנה.

מחאות בינגון נגד ההפיכה הצבאית במיאנמר
מחאות בינגון נגד ההפיכה הצבאית במיאנמר | צילום: AP

"האישומים כולם מבוססים על זה שפנסטר עבד עבור ארגון תקשורת שהוצא מחוץ לחוק 'מיאנמר עכשיו'. דני התפטר מהמערכת ביולי 2020 והצטרף ל'פרונטיר' כחודש לאחר מכן, לכן מעצרו במאי 2021 התרחש בעודו עובד במערכת החדשה מזה 9 חודשים", נמסר מטעם 'פרונטיר מיאנמר'. לבסוף נמסר בהודעה כי: "אין שום בסיס להרשאות של דני".

צבא מיאנמר הגביל מאוד את כוחה של התקשורת מאז ההפיכה מוקדם יותר בפברואר השנה, כאשר עשרות עיתונאים ואנשי תקשור נעצרו במסגרת דיכוי נרחב, ולפי קבוצות ניטור במדינה נהרגו עד כי יותר מ-1,200 בני אדם.