ניסיון החיסול בקפריסין: 6 מתנקשים עם קשרים לחזבאללה נעצרו

חקירת ניסיון ההתנקשות בחייו של איש העסקים טדי שגיא בחודש שעבר הביאה למעצרם של ששת חברי החוליה, כולם מוסלמים שיעים. בראשם עמד האזרח האזרי שנעצר ראשון כשברשותו האקדח

זמן צפייה: 00:26

לאחר שבתחילת החודש שעבר ניצל המיליארדר הישראלי טדי שגיא מניסיון התנקשות בקפריסין, הרשויות במדינה פרסמו היום (ראשון) כי שישה חברי חיזבאללה וארגונים שיעים אחרים מואשמים בפרשה. על פי החשד הם תיכננו מתקפות טרור נגד חמישה אנשי עסקים ישראלים בקפריסין מטעם איראן.

כל השישה הם מוסלמים שיעים כשבראש החוליה עמד ככל הנראה האזרח האזרי אורקן אסאדוב בן ה-38, שנעצר במגרש חניה של בריכת שחייה בניקוסיה כשהאקדח בידו. כבר באפריל האחרון הגיע אסאדוב לקפריסין וקיבל לכאורה 40 אלף דולר מאדם בשם מוחמד על מנת לאיים, אך לא להרוג, איש עסקים ישראלי שהיה חייב כספים לעולם התחתון.

לפי ממצאי החקירה הוא השתמש בחמישה שמות ובארבעה דרכונים רוסיים ורשיונות נהיגה שונים. על הטלפון הנייד שלו נמצא סמל הגלובוס שעליו רובה קלצ'ניקוב - הסמל של הזרוע הצבאית של חזבאללה. אסאדוב עבד יחד עם פקיסטני בן 27, שנעצר בפאפוס, והשניים הם אלה שגייסו את שאר חברי החוליה מאז 2018.

העצורים האחרים הם שלושה שיעים פקיסטנים הגרים באיראן ואזרח קפריסאי-לבנוני. משפטם יחל ב-6 בדצמבר.

כזכור, בתחילת החודש שעבר ניצל שגיא מניסיון החיסול. בישראל מסרו מידע לרשויות בקפריסין שהביאו למעצרו של אסאדוב, ומן הרגע הראשון נטען כי מדובר בניסיון איראני לפגוע בישראלים.