רשמית: הקורונה היא המגפה הקטלנית ביותר בארה"ב אי פעם

לאחר שכ-43 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף, יותר מ-675 אלף הלכו לעולמם בעקבות סיבוכי המחלה. בכך, מניין המתים במגפת הקורונה עבר את זה של ה"שפעת הספרדית" שהתרחשה לפני כמאה שנה

זמן צפייה: 00:26

עכשיו זה רשמי: אתמול (שלישי) אושר כי מספר המתים בארצות הברית כתוצאה מסיבוכי המחלה עלה ליותר מ-676 אלף, מה שהפך את מגפת הקורונה לקטלנית ביותר בהיסטוריה האמריקאית. מניין הנפטרים מקורונה בארה"ב עבר את מספר מקרי המוות במדינה כתוצאה מהתפרצות השפעת הספרדית, לפני למעלה ממאה שנים.

לפי מעקב הנתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבבולטימור, מרילנד, יותר מ-43 מיליון בני אדם כבר נדבקו בקורונה בארה"ב מאז התפרצות המגפה, ומניין הנפטרים במדינה הגיע אתמול ל-678,405. השפעת הספרדית, שהייתה המגפה הקטלנית ביותר במאה ה-20, גרמה לכ-675,000 מקרי מוות במדינה, בין תחילת 1918 לתחילת 1920.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוף לתעלומה? נמצאה גופתה של כוכבת הרשת גבי פטיטו

דריסת השוטרים בנהריה: החשוד המרכזי הודה במעשה בחקירתו

לאחר שלא חוסנה נגד קורונה: בת 31 נפטרה בבית החולים אסף הרופא

ארצות הברית היא המדינה בה נפטרו הכי הרבה אנשים כתוצאה מסיבוכי המחלה של נגיף הקורונה, כמאה אלף יותר מאשר בברזיל, השנייה בדירוג העגום, וכ-250 אלף יותר מאשר בהודו. ביחס לגודל האוכלוסיה, המדינה שספגה הכי הרבה אבידות היא פרו, שם נרשמו עד כה כמעט 200 אלף מתים, אשר מהווים כמעט 6,000 נפטרים לכל מיליון איש. בארה"ב נפטרו כ-2,000 איש לכל מיליון, ובישראל, לשם השוואה, נפטרו כ-800 איש לכל מיליון.

ברמה העולמית הקורונה עדיין רחוקה מלשבור את שיאי השפעת הספרדית, אשר כתוצאה ממנה מתו כ-50 מיליון בני אדם ברחבי העולם. מאז תחילת ההתפרצות של מגפת הקורונה מתו בעולם כ-4.5 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה.