קורונה בעולם: בריטניה מהדקת הגבלות, דנמרק עם שיא נדבקים

בממלכה המאוחדת נכנסו לתוקף חלק מההגבלות עליהן הוכרז, ביניהן עטיית מסכות בחללים סגורים והממשל עוסק בתוכנית הגבלות נוספת שתצמצם את התשפטות האומיקרון. בשוויץ נשקלת אפשרות של סגר ובניו יורק חזרה חובת עטיית המסכות

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

בבריטניה נכנסו לתוקף אמש (חמישי) חלק מההגבלות הגבלות חדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במדינה, ביניהן חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תיאטראות, בתי קולנוע וכנסיות. ביום שני הקרוב יכנסו גם הנחיות חדשות לעבודה מהבית וביום שלישי יצביעו חברי הפרלמנט הבריטי על הצגת תעודות התחסנות בכניסה למועדוני לילה ואולמות גדולים.

אך בעוד שהעסקים בבריטניה כמו חנויות, פאבים ומסעדות מזהירים מפני הקשיים הכלכליים אליהם הם עומדים להיקלע בעקבות ההגבלות בתקופה החגים, שהיא העמוסה אצלהם ביותר, גורמי הממשל כבר עובדים על תוכנית הגבלות נוספת. תוכנית ההגבלות שנקראת "תוכנית C", עתידה להיות מותאמת להתמודדות מול זן האומיקרון שבו יש כבר מאות נדבקים בממלכה המאוחדת.

כמו כן, הממשל הבריטי הודיע הבוקר כי מסיבת חג המולד במשכנו של ראש הממשלה  ברחוב דאונינג 10 השנה בוטלה על רקע הכעס הגובר על החגיגות שהתרחשו במקום בדצמבר האחרון, כשלונדון הייתה תחת הגבלות קורונה קפדניות. במקביל, בשוויץ דיווחו כי נשקלת האפשרות של הטלת סגר בעקבות ההתפרצות המחודשת של המגפה, ובניו יורק הוכרזה חובת עטיית מסכות במקומות ציבוריים.

בתוך כך בדנמרק דיווחו אמש על 6,985 מקרים חדשים של קורונה, וזהו היום השלישי ברציפות של שיא מאומתים מאז פרצה המגפה במדינה הנורדית. העלייה במספר החולים במדינה לוותה גם במחסור חמור של מיטות טיפול נמרץ. בתחילת השבוע דווח על כמה עשרות מיטות טיפול נמרץ הזמינות במדינה כולה.