25 מיליון איש בסגר: הרשויות בסין מחמירות את ההגבלות בשנגחאי

בשעה שבישראל מתכוננים להוריד את המסכות, בעיר המאוכלסת ביותר בסין הודיעו על החמרת אכיפת הסגר, שנמשך כבר יותר מחודש, לאור העלייה בתחלואה. ההתפרצות האחרונה בעיר הובילה כבר ליותר מ-400 אלף נדבקים ו-36 מקרי מוות

חיטוי ברחובות שנגחאי בעקבות התפרצות הקורונה
חיטוי ברחובות שנגחאי בעקבות התפרצות הקורונה | צילום: רויטרס

בשעה שבישראל מתכוננים להוריד את המסכות, הרשויות בשנגחאי, העיר המאוכלסת ביותר בסין, הודיעו על החמרת אכיפת הסגר, כך פורסם היום (שישי) ב-BBC. לאור העלייה בתחלואה, הוכרז בשנגחאי על אמצעים חדשים כדי למנוע מחולים לעזוב את בתיהם, בהם הצבת אזעקות דלת אלקטרוניות ופינוי אנשים מהבית על מנת לבצע בו חיטוי.

רחובות שנגחאי השוממים
רחובות שנגחאי השוממים | צילום: רויטרס

שנגחאי נכנסת לשבוע חמישי רצוף של סגר, ופקידי העירייה אמרו כי כל החולים והאנשים שבאו עמם במגע יועברו להסגר מרכזי בניהול ממשלתי. הצעדים האחרונים מראים עד כמה רחוק מוכנות ללכת הרשויות בסין כדי לעצור את התפשטות המגפה בשגנחאי, הנחשבת למרכז הפיננסי והעסקי של המדינה.

רחובות שנגחאי השוממים
רחובות שנגחאי השוממים | צילום: רויטרס

ההתפרצות האחרונה בעיר, שהתגלתה לראשונה בסוף חודש מרץ, הובילה כבר ליותר מ-400 אלף נדבקים ו-36 מקרי מוות. רוב הנפטרים כתוצאה מהסתבכות המחלה היו קשישים, לא מחוסנים, ועם בעיות בריאותיות בסיסיות, כך לפי הגורמים הרשמיים בסין. כתוצאה מכך, 25 מיליון תושבי העיר נצטוו להישאר בבתים.

Whatsapp Image 2022 04 22 At 1
רחובות שנגחאי השוממים | צילום: רויטרס

בישראל, כאמור, תבוטל חובת עטיית מסכה בחללים סגורים החל ממחר בשעה 20:00 בערב. החובה תבוטל בכלל החללים הסגורים, למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה, בהם בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד.