חצי מיליון בארה"ב, יותר מ-100 אלף בבריטניה ובצרפת: שיא במספר הנדבקים בעולם

זן האומיקרון ממשיך להתפשט בעולם ולפי ארגון הבריאות העולמי מספר הנדבקים בקורונה עלה ב-11% בשבוע שעבר. עומס במתחמי הבדיקות באוסטרליה הביא את הרשויות לבקש מאנשים שלא להגיע להיבדק ובדנמרק שיעור הנדבקים הוא הגבוה בעולם

זמן צפייה: 03:36

זן אומיקרון של הקורונה ממשיך להתפשט בעולם במהירות ובמדינות רבות, ביניהן ארצות הברית, צרפת ואוסטרליה, נשבר שיא הנדבקים ליום מאז פרוץ המגפה. ארגון הבריאות העולמי הגדיר היום (רביעי) את הסיכון מהאומיקרון "גבוה מאוד" לאחר עלייה של 11% במספר הנדבקים העולמי בשבוע שעבר.

מעל חצי מיליון נדבקים חשדים התגלו אתמול בארצות הברית - המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה וגבוה באופן ניכר מהשיא הקודם שעמד על כ-300 אלף נדבקים ביום, בתחילת ינואר השנה. עם זאת, ייתכן שהמספר הגבוה נובע מכמות גדולה מהרגיל של נבדקים לאחר חג המולד.

Holiday Season At Lax Airport
נוסעים בשדה התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

שיאים חדשים נרשמו, כאמור, בכל רחבי אירופה כאשר בצרפת התגלו כמעט 180 אלף נדבקים ביום אחד ובבריטניה כ-130 אלף נדבקים, לעומת 100 אלף ביום הקודם. גם ביוון נשבר שיא חדש עם 21 אלף נדבקים ביום - יותר מכפול מהיום הקודם.

France's President Macron Leads A Special Cabinet Meeting To Discuss New Covid 19 Vaccine Pass And New Measures To Curb The Spread Of Omicron Coronavirus Variant
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

במדינת ניו סאות' ויילס שבאוסטרליה, בה נמצאת העיר סידני, ביקשו מהתושבים שלא להגיע למתחמי הבדיקות אם הם אינם חווים סימפטומים. זאת, בשל העומס הרב הנוצר במתחמי הבדיקות במדינה. מספר מקרי ההידבקות בקורונה הגיע לשיא של 11 אלף מקרים ביום.

People Queue In Their Cars For Coronavirus Disease (covid 19) Pcr Testing In Sydney
התור למתחם בדיקות הקורונה בסידני | צילום: רויטרס

בתוך כך, דנמרק הפכה למדינה עם שיעור הנדבקים הגבוה בעולם, עם 1,612 נדבקים על כל 100 אלף איש במדינה. המדינה הסקנדינבית, המונה 5.8 מיליון בני אדם בלבד, רשמה ביום שני שיא נדבקים של מעל 16 אלף נדבקים ב-24 שעות, שהם 12.4% אחוז חיוביים מכלל הבדיקות שנערכו באותו היום.