סודן: שבעה הרוגים ו-140 פצועים בהפגנות נגד ההפיכה

לאחר שהוכרז משטר צבאי במדינה, אזרחים יצאו לרחובות הבירה חרטום והתעמתו עם כוחות הביטחון. בעוד שגינויים ממספר מדינות במערב, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לדון בהתפתחויות

זמן צפייה: 00:42

ההפיכה בסודן: שבעה בני אדם נהרגו הלילה (שלישי) ועוד 140 נפצעו בהפגנות בבירה ח'רטום נגד עליית המשטר הצבאי במדינה. מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לדון היום בהתפתחויות מאחורי דלתיים סגורות. במקביל, ארצות הברית, בריטניה ושבדיה גינו את המתרחש.

אתמול מסרה מחלקת המדינה של ארצות הברית מסרה כי "מאמצי הנורמליזציה של סודן עם ישראל יצטרכו לעבור הערכה מחדש". עוד הוסיף לומר דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס: "מעצרם של פקידי ממשל אזרחיים מערער את המעבר של סודן לשלטון אזרחי דמוקרטי". כמו כן, ארצות הברית השהתה סיוע בגובה 700 מיליון דולר לסודן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב מתעקשת: "לא קיבלנו עדכון על הכרזת גנץ"

סקר בארה"ב: כמחצית מהיהודים מרגישים שעליהם להסתיר את זהותם

חשד: גבר גרר נערה על הרצף האוטיסטי לביתו – ואנס אותה

בנוסף, אתמול הודיע מנהיג סודן בפועל עבד אל-פתאח אל-בורהאן כי הממשלה, מועצת הריבונות והפרלמנט פוזרו במסגרת ההפיכה במדינה האפריקנית. בורהאן ציין בנאום לאומה כי הצבא ימשיך לשלוט עד קיום בחירות שייערכו בחודש יולי 2023. בנוסף, הוא הכריז על מצב חירום ללא הגבלת זמן. לטענתו, המהלך יצא לפעול בעקבות סכסוך בין הצד האזרחי לצד הצבאי.