מצא 43 אלף דולרים מוטמנים בספה שקנה - והשיב אותם לבעליהם

תושב מישיגן גילה שבכרית משען הרגליים שבכורסא המשומשת שרכש, הוחבאה קופסה ובה סכום כסף רב. הוא החליט לפנות לארגון הצדקה ממנו רכש את הרהיט - ולאתר את המוכר. "אני מרוצה מההחלטה שלי"

המזוודה בה מצא תושב מישיגן את הכסף
המזוודה בה מצא תושב מישיגן את הכסף | צילום: טוויטר

תושב מישיגן, ארצות הברית, קנה ספה לדירתו בחודש שעבר, לאחר זמן מה הוא גילה באחת הכריות הוטמנו 43 אלף דולרים. בסוף השבוע האחרון, הוא השיב את הסכום במלואו לבעלי הרהיט הקודמים.

כך על פי דיווח באתר החדשות WNEM, הווארד קירבי, שקנה את הספה המשומשת מארגון הצדקה "הביטאט פור היומניטי" בעיר אווסו שבמישיגן, גילה שמשען הרגליים שהגיע עם הספה לא היה נוח למגע. לכן, הוא נעזר בכלתו, שפתחה את רוכסן הכרית, ושם השניים גילו מה הפריע לנוחות - קופסה שבה הונח כסף מזומן רב. על פי הדיווח, הקופסה הכילה 43 אלף דולרים, כ-150 אלף שקלים. "צבטתי את עצמי כדי לוודא שזה לא חלום", אמר קירבי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיאכלו יהלומים: שמלה בשווי 15 מיליון דולרים מסעירה את מצרים

ישראלית בת 26 מואשמת שניסתה לגנוב מבעלה בן ה-77 מיליון דולר

החיים על פי אריאנה גרנדה: מיליון דולר לפוסט אחד באינסטגרם

דולרים
דולרים | צילום: Getty Images/ אימג'בנק

עורך הדין שעמו התייעץ קירבי, אמר לו שהוא אינו מחויב באופן חוקי להשיב את הכסף. על אף העצה, האיש סירב להחזיק בכסף, ואמר שלא מרגיש טוב עם המצב. הוא התקשר לחנות ארגון הצדקה, שמכרה לו את הספה, על מנת לברר מי תרם אותה, וכך להבין למי הכסף שייך.

החנות איתר עבורו את קים פאות'-ניוברי, שתרמה את הספה של סבה שנפטר בחודש שעבר. "זה ממש משוגע", אמרה האישה. "אני לא יודע למה הוא שמר כסף ברהיטים", הוסיף בן זוגה, מייק ניוברי.

ריק מרלינג, מנהל חנות הארגון, הרגיש שהסיפור העניק לו השראה. "אדם כזה שאומר 'אני אעשה את הדבר הנכון' למרות מה שהוא עבר בחייו והצרכים האישיים שלו, זה מדהים".

עוד אמר קירבי ל-WNEM שהוא יכול היה להשתמש בכסף, אך שמח ומרוצה מההחלטה להשיבו לבעליו החוקיים. "תמיד חשבתי לעצמי, מה אעשה עם דבר כזה יקרה לי, ועכשיו אני יודע, ואני מרוצה מההחלטה שלי", אמר.