מיליונים מכספי המסים: נחשפה עלות שיפוץ ביתם של הארי ומייגן

מהצהרת הון שפרסם בית המלוכה הבריטי, עולה כי הדוכסים מסאסקס בזבזו כשלושה מיליון דולרים כדי להחליף את המטבח ומערכת החשמל בביתם החדש, אך קנו את הרהיטים ויתר המתקנים מכספם האישי

הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, הדוכסים מסאסקס, בזבזו כשלושה מיליון דולרים מכספי המסים הבריטיים עבור שיפוץ ביתם החדש - כך עולה מהצהרת הון שפרסם היום (שלישי) בית המלוכה הבריטי. נתונים אלה הם חלק מדוח מקיף שפורסם ומציג את עלויות המלוכה השנתיות של משלם המסים הבריטי. מהנתונים עולה כי בית המלוכה השתמש בכ-85 מיליון דולרים בשנה החולפת - עלייה של כ-41% משנים קודמות.

הבית של הדוכסים מסאסקס, שבבעלות המלכה אליזבת, שוכן ליד בית המלוכה בלונדון ונבנה במאה ה-18. המקום עבר שיפוץ נרחב והתאמות כדי שיוכל להתאים למגורים של הבני הזוג המלכותי ולבנם הבכור ארצ'י. השיפוץ, שכאמור מומן מקופת המדינה, כלל את החלפת מערכת החשמל והתאורה של הבית ואף רכישה של כלי מטבח חדשים עבור בני הזוג. עם זאת, מהארמון נמסר כי הרהיטים והמתקנים בבית נרכשו מכספם של בני הזוג.

כתבות נוספות בחדשות 13

אונס בת ה-7: הפרקליטות הצבאית חזרה בה – הנאשם ישוחרר

עוצמה יהודית הודיעה לרב פרץ: מפרקים את השותפות אתכם

בעקבות בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לעזה

ביתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל
ביתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל

קבוצה בריטית המתנגדת למלוכה ביקרה בחריפות את הנתונים שהוצגו בהצהרת ההון. "שיפוץ הבית הוא רק נדבך מהעלויות שגובה הממלכה ממשלם המסים הבריטי", נכתב בהצהרת הארגון. לדבריו, "בזמן ששירותים חיוניים כמו בתי ספר ובתי חולים סובלים מקיצוצים - קופת המדינה מעבירה כשלושה מיליון דולרים לשיפוץ ביתם הפרטי של הארי ומייגן".

הנסיך הארי ומייגן מרקל
הנסיך הארי ומייגן מרקל | צילום: Getty Images