ישראלית מ"ספינת הקורונה" שנדבקה בנגיף שוחררה מבית החולים

רחל ביטון, כבת 70, החלימה ועזבה את ביה"ח בטוקיו. היא תיבדק בשנית בישראל • דיווח: אלף תיירים נמצאים בבידוד במלון בטנריף, לאחר שהתגלה בו חולה • סגן שר הבריאות האיראני נדבק בווירוס

זמן צפייה: 04:31

נגיף הקורונה: רחל ביטון, החולה הישראלית השלישית שאובחנה לאחר ששהתה בספינת הקורונה, שוחררה היום (שלישי) מבית החולים בטוקיו שביפן לאחר שנבדקה והתקבלו שתי תוצאות שליליות לנגיף. היא עברה מאז אשפוזה בדיקות רבות ומחמירות עד לקבלת התוצאות על החלמה מלאה. בן משפחתה עדיין שוהה עמה בבית החולים. כשהיא תגיע לישראל תלקח בדיקה נוספת בנתב"ג ובמידה ותצא שלילית היא תשוחרר לביתה.

כזכור, ארבעה מנוסעי ספינת הקורונה הישראליים נותרו ביפן לאחר שאובחנו כחולים בנגיף, בעוד יתר הקבוצה שבה לארץ והוכנס לבידוד בבית החולים שיבא. עם הגיעם לארץ, נוסעת נוספת אובחנה כחולה והיא מטופלת בבית החולים שיבא.

לכתבות נוספות בנושא:

עלה ל-29 מספר התיירים מקוריאה הדרומית שנדבקו בנגיף הקורונה

זינוק במקרי המוות באיראן כתוצאה מהקורונה: "50 מתים בעיר קום"

בהלת הקורונה באיטליה: "יש מודעות גבוהה לנגיף – וגם חרדה רבה"

בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר
בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר | צילום: רויטרס

בתוך כך, העיתון "אל פאיס" הספרדי דיווח כי אלף בני אדם הוכנסו להסגר באי טנריף שבמדינה, לאחר שמטייל איטלקי ששהה במקום אובחן כנושא את וירוס הקורונה. משרד הבריאות הספרדי הודיע כי הוא יתחיל בבדיקות במאות התיירים ששוהים במקום.

במקביל, בקרואטיה אישרו על מקרה הקורונה הראשון שאובחן במדינה, וגם באוסטריה אובחנו שני מקרים ראשונים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2502201545' autoplay='0' credit='' desc=' סגן שר הבריאות האיראני, מנגב זיעה מפניו פעמים רבות' kid='1_mt3eana5' duration='89'']

בד בבד, באיראן אישרו כי שני אנשים נוספים מתו כתוצאה מהנגיף - מקרה המוות ה-15 במדינה. בסך הכול אומתו 95 מקרים של הידבקות בווירוס באיראן. משרד הבריאות האיראני קרא לתושבים להישאר בבתיהם עקב התפשטות הקורונה. בין הנדבקים - סגן שר הבריאות האיראני.

נשים בקוריאה הדרומית עוטות מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

כמו כן, בעיראק הודיעו כי ארבעה אנשים נוספים נדבקו בקורונה במדינה. בכווית מספר הנדבקים בנגיך עלה ל-8 - כולם מקרים של אנשים שהגיעו מאיראן. באיחוד האמירויות הודיעו כי ייעצרו למשך שבוע כל הטיסות לאיראן ומאיראן החל מיום שלישי.

בקוריאה הדרומית, המדינה בעלת מקרי ההידבקות הגבוהים ביותר אחרי סין, בו החלה התפשטות הנגיף, דיווחו על 84 מקרי הידבקות נוספים. בסך הכול 977 בני אדם נדבקו בווירוס במדינה. התיירים הקוריאנים שעזבו את ישראל טענו שהם חוו יחס גזענו: "הרגשתי שישראלים מנסים לא לדבר איתנו. שמעתי מחבר שעל אף שמשפחתו גרה בישראל שנים, בתי ספר מקומיים הנחו את ילדיו לא להגיע ללימודים. שמעתי שהרבה דרום קוריאינים הרגישו צורות שונות של גזענות ואפליה".

ביפן, בה אובחנו 160 מקרים של הידבקות בנגיף, השהו את משחקי ליגת הכדורגל עד לתאריך 15 במארס.