בעקבות שלושה נדבקים חדשים: העיר הגדולה בניו זילנד תיכנס לסגר

לאחר שלא היו הדבקות באוקלנד מאז סוף ינואר, זוג הורים ובתם אובחנו כנשאים של הנגיף. כעת, יוחמרו ההגבלות בעיר. בשאר המדינה תיאסר התקהלות של יותר ממאה איש, גם במסעדות ובתי קפה

זמן צפייה: 00:23

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה הבוקר (ראשון) כי אוקלנד, העיר הגדולה במדינה המונה כמיליון וחצי תושבים, תיכנס לסגר של שלושה ימים, לאחר ששלושה מתושביה אובחנו שנדבקו בקורונה. זה מקרה ההדבקה הראשון בעיר מאז סוף חודש ינואר. לפני כן לא היה מקרה הדבקה חדש במדינה במשך כחודשיים.

כחלק מההגבלות על העיר מקומות ציבוריים ייסגרו, התקהלות מחוץ לבתים תיאסר, מלבד חתונות והלוויות שמוגבלות לעשרה אנשים. במקביל, בשאר המדינה הוחמרו ההגבלות, וכעת אסורה התקהלות של יותר ממאה איש כולל בבתי קפה ומסעדות.

קורונה בניו זילנד
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

גורמי הרפואה בוחנים אם שלושת הנשאים החדשים, זוג הורים ובתם, נדבקו באחת מהמוטציות של הנגיף. זאת, משום שהאם עובדת בשדה תעופה. "הבסנו את הנגיף בעבר ונעשה זאת שוב", אמרה ארדרן במסיבת עיתונאים בבירה וולינגטון.

ההודעה על הסגר מגיעה יומיים בלבד לאחר תמונת הניצחון של ניו זילנד על המגפה, שבה נראו יותר מ-30 אלף צופים ללא מסכות בהופעת הלהקה "סיקס-סיקסטי" שנערכה באצטדיון "סקיי" בוולינגטון. זה היה אירוע המוזיקה הגדול בעולם מזה חודשים ארוכים, וכאמור - הוא נערך ללא הגבלות.

כזכור, כבר בתחילת המגפה ניו זילנד סגרה את גבולותיה והחילה הגבלות חריפות על התקהלויות ושמירה על מרחק חברתי. כעת, המדינה נמצאת במקום הראשון במדד המאבק במגפת הקורונה, מבין מאה מדינות שנמצאות במאגר.