איטליה נלחמת בקורונה: כל הערים במדינה נכנסו להסגר

ראש הממשלה האיטלקי הודיע כי מוסדות החינוך יישארו סגורים עד תחילת אפריל, ושאירועי ספורט יושהו. אסיפות ציבוריות אסורות וזאת החל מהבוקר. "אנשים צריכים לצאת רק לעבודה ולמקרי חירום"

זמן צפייה: 00:31

הקורונה - משבר עולמי: איטליה הודיעה על החמרת נהלים במדינה כחלק מהמלחמה בווירוס, החמרה שנכנסה לתוקף החל מהיום (שלישי) בבוקר. בין היתר, כל הערים נכנסו להסגר, אירועי הספורט מושבתים ואסיפות ציבוריות נאסרות. נוסף לנהלים שהוחמרו, הוחלט כי בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו סגורים עד שלושה באפריל. עם זאת, נכון להיום שירותי התחבורה הציבורית יישארו פעילים.

"אנשים צריכים לצאת רק לעבודה ולמקרי חירום", אמר ראש הממשלה ג'וזפה קונטה כשהודיע על שורת הצעדים. "ההחלטות נועדו כדי להגן על החלק השברירי ביותר באוכלוסייה. ההתנהגות הנכונה עכשיו היא שאנשים יישארו בבית".

עוד בחדשות 13:

נתניהו הודיע רשמית: "כל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד של 14 יום"

אפקט הקורונה: מדדים בוול סטריט צנחו – המסחר הופסק ל-15 דקות

נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

כיכר ''המדרגות הספרדיות'' ברומא ריקה מאדם בצל בהלת הקורונה
כיכר ''המדרגות הספרדיות'' ברומא ריקה מאדם בצל בהלת הקורונה | צילום: רויטרס

הנגיף מתפשט באמריקה ובאסיה

בבורקינה פאסו, בפנמה ובמונגוליה אובחנו הלילה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף. במונגוליה, האדם הנושא את הנגיף הוא אזרח צרפתי שעובד במדינה, לגביו דווח כי הוא פגש 42 בני אדם, וכי מעל 150 איש באו איתו במגע קצר. בוושינגטון שבארה"ב מתו ביממה האחרונה שלושה בני אדם. בכך, מספר המתים במדינה עלה ל-22.

בוול סטריט שבניו יורק ניכרה השפעת המשבר העולמי על השוק האמריקני עת נרשם יום העסקים הגרוע ביותר זה 12 שנה. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מסר כי נשקלת האפשרות של הקלה במס עבור מעסיקים בגלל הנזקים שנגרמו לכלכלה. כמו כן אמר כי "הבית הלבן משוחח עם אנשי ענף המלונאות בנושא".

חברת המטוסים "בואינג" הודיעה כי עובד במתקן החברה בוושינגטון אובחן כחולה בנגיף. העובד וכן עמיתיו למקצוע שעובדים באותו המתקן הועברו לבידוד של 14 יום. מרוקו הודיעה אמש כי היא מצטרפת לשורת המדינות שכבר אסרה על טיסות לאיטליה וממנה, והחליטה כי לא ייכנסו לשטחה תיירים שהגיעו מאיטליה.

בסין מתו אתמול 17 בני אדם כתוצאה מסיבוכים רפואיים שחולל הנגיף, ונדבקו 19 בווירוס הקטלני. עם זאת, מדובר במגמת ירידה בכמות הנדבקים והחולים. בכך, מספר הנדבקים בסין עומד על 80,754. במחוז חוביי, בו פרץ הנגיף לראשונה, נשקלת האפשרות להשיב את התנועה באופן חלקי לאחר ההסגר שהוטל עליו. זאת, עקב הירידה בכמות הנדבקים. גם הגעתו של נשיא המדינה, שי ג'ינפינג, למחוז חוביי, שופכת מעט אור על עובדת הקלה יחסית במצב הסכנה הנשקפת לשוהים במחוז.

פרופסור אהרון מאירוב, מומחה לטיפול במצבי חירום בחבל לומברדיה שבאיטליה, הסביר בריאיון שנתן אתמול בערב ל"מהדורת חמש עם יעקב אילון" כי "יש הסבר חלקי להיסטריה שקרתה באיטליה. עושים משטחי גרון לכולם - דבר שלא עושים באף מדינה אחרת, גם לא בישראל. לכן, מוצאים הרבה אנשים שנדבקו גם כשאין להם תופעות של הווירוס".

הווירוס, שמתפשט בכל העולם, השפיע על מדינות רבות ברחבי העולם. המסחר בוול סטריט ננעל בצניחה של 7.8% (2,000 נקודות) - ירידה חדה יותר מזו שנרשמה אתמול בתל אביב. זאת, לאחר שהופסק למשך 15 דקות אחרי שמדד S&P נפל ב-7%, בניסיון לצמצם את ירידות השערים. גם בברזיל הופסק המחסר בבורסה, אחרי נפילה של 10% במדדים השונים. בד בבד, ארגון הבריאות העולמי הודיע הערב כי התפרצות ווירוס הקורונה עומדת על סף מגיפה עולמית.

אנשים בסיאול עומדים בתור לרכישת מסכות מגן
אנשים בסיאול עומדים בתור לרכישת מסכות מגן | צילום: רויטרס

שיעור התמותה כתוצאה מווירוס הקורונה החדש טרם ידוע, בשל המידע החלקי בלבד שקיים עד כה בידי ארגוני הבריאות. מבחינת הנתונים מסביב לעולם ניתן לראות כי שיעורי התמותה מהמחלה משתנים ממדינה למדינה.

בקוריאה הדרומית, שהייתה בתחילה מוקד ההתפרצות הגדול ביותר מחוץ לסין, הצליחו לבלום את התפשטות המחלה – באמצעות בדיקות יזומות של יותר ממאה אלף אזרחים. כתוצאה מכך, שיעור התמותה במדינה עומד על פחות מ-0.8% - נמוך משמעותית משיעור התמותה העולמי.