בהלת הקורונה: איראן תשחרר זמנית 54 אלף אסירים

האסירים, שלא נושאים את הנגיף ומרצים עונשים קלים, ישוחררו כדי שלא יידבקו מאסירים אחרים. ראש ארגון בריאות החירום במדינה ו-33 חברי פרלמנט נדבקו בווירוס

רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה
רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה | צילום: רויטרס

נגיף הקורונה: איראן הודיעה היום (שלישי) כי תשחרר באופן זמני 54 אלף אסירים מבתי הכלא במדינה על מנת להילחם בהתפשטות הנגיף. האסירים נבדקו ונמצאו שלא נושאים את הנגיף ועל מנת שלא יידבקו בו מאסירים אחרים, ישוחררו לביתם. מדובר באסירים עם עונשים קלים - אסירים ביטחוניים עם גזר דין של חמש שנים ומעלה לא ישוחררו.

בתוך כך, כלי התקשורת האיראנים דיווחו כי ראש ארגון בריאות החירום במדינה נדבק בנגיף. היום הודיע סגן דובר הפרלמנט באיראן כי 33 חברי הפרלמנט אובחנו כנושאים את הנגיף. מדובר ב-8 אחוזים מחברי הפרלמנט שמכיל 290 בני אדם.

לכתבות נוספות בנושא:

תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

משרד הבריאות: שני ישראלים נוספים שחזרו מאיטליה נדבקו בקורונה

הטיסות והחנויות: אלה המקומות שבהם שהו 3 נשאי הקורונה החדשים

איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, מוג'טבה זונור, נציג בפרלמנט ומעסומה אבתכאר החולים בקורונה
איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, מוג'טבה זונור, נציג בפרלמנט ומעסומה אבתכאר החולים בקורונה | צילום: חדשות 13

היום התייחס לנושא הנגיף מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, ואמר כי "לא מדובר באסון גדול. מדינתנו עברה אסונות גדולים יותר בעברה. הבעיה היא ברת חלוף ולא מדובר משהו יוצא מן הכלל. כמובן שאיני רוצה להמעיט בערכו של הנושא הזה, אך אין צורך להגזים".

לעומתו, בכיר בארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין אמר כי "המצב באיראן יותר חמור מאשר במדינות אחרות מכיוון שיש להם מחסור בציוד רפואי". בתוך כך, יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברייזוס, אמר כי כ-3.4 אחוזים מבני האדם שדווח כי נדבקו בנגיף מתו ממנו וכי מדובר במספרים גבוהים בהרבה ממקרי המוות משפעת.

כאמור, לפני כשבועיים פורסם כי מעסומה אבתכאר, סגנית נשיא איראן ואחראית על ענייני נשים ויחסים במשפחה, נדבקה בקורונה. בימים שקדמו לכך נדבקו גם איראג' חרירי, סגן שר הבריאות, ומוג'טבה זונור, נציג קום בפרלמנט האיראני. מספר החולים במדינה בשל התפרצות הנגיף הוא כ-250 בני אדם, ונרשמו 26 מקרי מוות. מייקל ראיין, מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי אמר כי "הנגיף הגיע לאיראן מבלי שיבחינו בו וכי ייתכן שהיקף ההדבקה גדול יותר ממה שנדמה".