דנמרק: הרוגים ופצועים באירוע ירי בקניון

משטרת דנמרק פרסמה כי באירוע ירי בקניון בבירה קופנהגן, נהרגו 3 בני אדם וכמה נוספים נפצעו. צעיר בן 22, שמוכר לשירותי הפסיכיאטריה במדינה, נעצר בחשד למעורבות באירוע

זמן צפייה: 00:15

משטרת דנמרק פרסמה היום (ראשון) כי במסגרת אירוע ירי בקניון בבירה קופנהגן, נהרגו 3 בני אדם וכמה נוספים נפצעו. אחד מן ההרוגים הינו אזרח רוסי שחי במדינה. ראש עיריית קופנהגן כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "קיבלנו דיווחים איומים על ירי בקניון בעיר. אנחנו עדיין לא יודעים בוודאות כמה נהרגו ונפצעו, אבל מדובר באירוע חמור מאוד''. מבין הפצועים, שלושה פונו לבתי החולים כשהם במצב קשה.

עוד נמסר, כי בחור כבן 22 נעצר בחשד למעורבות בתקרית. בהודעת המשטרה נמסר כי "איננו יכולים לחשוף את זהותו של העצור. אם אתם נמצאים באזור הקניון, הישארו במקומותיכם והמתינו לסיוע של המשטרה. אנחנו נמצאים באזור בכדי לאבטח את הבניין". מפרטים ראשוניים של החקירה עולה כי החשוד לא פעל מתוך מניע גזעני או אחר, אם כי לדברי המשטרה, הדבר עשוי להשתנות. כמו כן, עולה כי החשוד שנעצר מוכר לשירותי הפסיכיאטריה במדינה.

כוחות הביטחון מאבטחים את הקניון
כוחות הביטחון מאבטחים את הקניון בעיר | צילום: רויטרס

ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, אמרה: "דנמרק כולה פצועה בעקבות המתקפה אכזרית. כמה נהרגו. כמה יותר נפצעו. משפחות תמימות שבאו לעשות קניות או לאכול בחוץ. ילדים, מתבגרים ומבוגרים. הבירה היפה והבטוחה שלנו בדרך כלל השתנתה בשבריר שנייה", אמרה. "אני רוצה לעודד את הדנים לעמוד יחד ולתמוך אחד בשני בתקופה הקשה הזו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207032212' autoplay='0' credit='' desc='אדם מפונה באלונקה מהקניון, לאחר אירוע הירי' poster='' kid='1_ticm5qbw' duration='']

בתמונות וסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, ניתן לצפות בעשרות בני אדם ששהו בקניון בזמן האירוע נמלטים ומנסים לצאת מהקניון. חלקם אף פונו באלונקות לקבלת טיפול רפואי. עדי ראייה שבילו בקניון אמרו כי שמעו מספר יריות והחלו לראות אנשים נמלטים על נפשם. הירי התרחש שעות ספורות לפני שהזמר הארי סטיילס היה אמור להופיע המתחם שנמצא סמוך לקניון.

אנשים נמלטים מהקניון
אנשים נמלטים מהקניון | צילום: רויטרס

לאחר שביטל את ההופעה, סטיילס צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נשבר לי הלב יחד עם תושבי קופנהגן. אני מעריץ את העיר הזו. האנשים כל כך חמים ומלאי אהבה. אני הרוס על הקורבנות, משפחותיהם וכל מי שנפגע. אני מצטער שלא יכולנו להיות ביחד. בבקשה תשמרו אחד על השני".

אנשים נמלטים מהקניון
אנשים נמלטים מהקניון | צילום: רויטרס

בפעם האחרונה שבה דנמרק הייתה עדה למתקפה שכזו, הייתה בשנת 2015, כאשר שני בני אדם נהרגו ושישה שוטרים נפצעו, כשחמוש ירה והרג אדם מחוץ למרכז תרבות בבירה, ולאחר מכן הרג אדם מחוץ לבית הכנסת היהודי במרכז קופנהגן.