פיתוח מדעי: "זום" בעדשות מגע - על ידי מצמוץ כפול

חוקרים באוניברסיטת קליפורניה פיתחו עדשות מגע שיקבלו הוראות הפעלה דרך האותות החשמליים שמייצרים שרירי העין. בעתיד, הם מקווים, ישמש הפיתוח בסיס לחידושים רובוטיים

זמן צפייה: 01:46

מדענים באוניברסיטת קליפורניה פיתחו עדשות מגע שממקדות ומגדילות את שדה הראייה באמצעות מצמוץ. העדשות, שנמצאות כעת בשלב האבטיפוס, עשויות מסרט פולימרי המגיב לאותות החשמליים שנוצרים כששרירי העין נעים, כגון מצמוץ. לדברי החוקרים, כאשר מרכיבי העדשות החדשות ימצמצו פעמיים – התמונה שיראו תתמקד או תיגדל.

עוד בחדשות 13:

קרב כנופיות בכלא בברזיל: לפחות 57 בני אדם נהרגו בצפון המדינה

גילה את אמריקה: הקומיקאי גורי אלפי חוזר משנה בארה"ב

המפיק הצעיר שהגשים חלום – ופתח תיאטרון למחזות זמר

עדשות מגע
עדשות מגע | צילום: Shutterstock

אם ייצא לפועל, החידוש יעזור למגוון בעיות ראייה. "העדשות יוכלו לשמש אנשים שיש להם ראייה מאוד ירודה, צריכים הגדלה מאוד גדולה, אנשים עם ניוון ברשתית או עם גלאוקומה מתקדמת שיש להם שדה ראייה מאוד מצומצם", הסביר ד"ר איתי לביא, מומחה להשתלות קרנית בבית החולים "הדסה". "זה יוכל לסייע גם לאנשים עם נכות בגפיים שלא מסוגלים להזיז את ידיהם כדי לסדר את המשקפיים".

הפיתוח החדש, כאמור, נמצא בשלבים ראשוניים – וייקח עוד כמה שנים לפני שייצא לשוק. כעת הניסויים מתבצעים על נסיינים שלראשם מחוברות אלקטרודות, ונכון לשעה זו העדשות עוד לא פועלות באופן עצמאי. החוקרים מקווים כי המצאתם תוכל להוות בסיס לפיתוחים בתחום הפרוטזות, או לפיתוח מצלמה שאפשר להפעיל ללא צורך בשימוש בידיים.