שיאי חום של 70 שנה נשברו באירופה: 40 מעלות נמדדו בפריז

הבירה הצרפתית חוותה את היום החם ביותר מאז 1947. גם בגרמניה, בלגיה והולנד סבלו האזרחים מתוצאות משבר האקלים, ובבריטניה טבעו שני גברים שנכנסו לנהר התמזה כדי להצטנן

זמן צפייה: 02:47

משבר האקלים: שיא חום של 70 שנה נשבר בפריז, שם נמדדו בשעות הצהריים (חמישי) 40.6 מעלות. היום החם ביותר בפריז עד כה היה ב-1947, אז נמדדו בבירה הצרפתית 40.4 מעלות. גם בגרמניה נשברו היום שיאי חום עם 40.5 מעלות, ובבלגיה נמדדו 40.2 מעלות. באיינדהובן שבדרום הולנד נשבר היום שיא כאשר נמדדו בעיר 39.3 מעלות, ומרבית המדינה המישורית נמצאת תחת התרעת חום כבדה.

מד חום ליד בית מרקחת בגרמניה מראה 43 מעלות בשמש
מד חום ליד בית מרקחת בגרמניה מראה 43 מעלות בשמש | צילום: GettyImages

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-20190725-1814' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_lr2x9azw' duration='142'']

על פי התחזיות, צפויים להישבר מחר בערב שיאי חום גם בלונדון, שם על פי התחזיות עשוי החום להגיע ל-39 מעלות, חצי מעלה מעל השיא בבירה הבריטית. המשטרה הבריטית מסרה כי גופותיהם של שני גברים ששחו בנהר התמזה נמשו מהמים, וחיפושים מתבצעים אחר שני נעדרים נוספים. השחייה בנהר מסוכנת לאורך כל השנה בשל קור המים שעלול לפגוע בתפקוד הגופני ולהוביל לטביעה, אך בחודשי הקיץ עוברי אורח מתפתים יותר לשבור את החום במים, ומספר הטביעות עולה.

אוהד לוי, בעל חברת סיורים במדריד אמר היום לחדשות 13: "חם פה אש. אי אפשר לצאת החוצה במדריד, חבל לכם על הזמן. אבל אל דאגה, יש כל כך הרבה ברים פה, כדי שיהיה לנו איפה להסתתר מהחום המטורף הזה".

אנשים מתקררים במזרקות טרוקדרו ליד מגדל אייפל במהלך גל החום בפריז
אנשים מתקררים במזרקות טרוקדרו ליד מגדל אייפל במהלך גל החום בפריז | צילום: GettyImages

עוד בחדשות 13:

גל החום הכבד: הטמפרטורות הגיעו עד ל-50 מעלות – ושברו שיאים

תושבים שסגורים בבתים ושריפת ענק: גל החום ממשיך להכות באירופה

שיאי טמפרטורות והגבלת התנועה בכבישים: גל החום באירופה מתחזק

גל החום הקיצוני במלאגה - ספרד
גל החום הקיצוני במלאגה - ספרד | צילום: רויטרס

"לונדון חמה לשם שינוי, כי המעלות פה ממש ממש גבוהות", סיפרה ליאת בארייב השוהה בימים אלו בבירה הבריטית. "החום לא עוצר את הבריטים והם עושים את הדבר שהם הכי אוהבים לעשות, וזה בעצם להגיע לבר, לשתות איזו בירה וכמובן לדבר על החום".

גם בחודש שעבר פקד גל חום את אירופה, אשר גבה את חייהם של שלושה אנשים בצרפת. החום הביא איתו גם מפגעים סביבתיים. כך, בחבל קטלוניה נאלצו להתמודד עם שריפות ענק - הגדולות ביותר מזה 20 שנים. שאילצו תושבים רבים לפנות את בתיהם וכילו שטחים נרחבים.

מתרחצים מבלים את היום החם חוף הרחצה ואנזה שבגרמניה
מתרחצים מבלים את היום החם חוף הרחצה ואנזה שבגרמניה | צילום: GettyImages

הרשויות המקומיות בצרפת החליטו אז לסגור עשרות בתי ספר בשל החום הכבד. בכמה ערים, בהן פריז וליון, הוגבלה התנועה בניסיון להקטין את זיהום האוויר במהלך השרב, כאשר סך הכול הושבתו זמנית כמיליון כלי רכב. בחלק מהאזורים בצרפת נרשמה הטמפרטורה הגבוהה בכל הזמנים, ובדרום המדינה שלושה בני אדם ששחו מתו, וגורמי הרפואה המקומיים קשרו את מותם לתנאי מזג האוויר.

בגרמניה, סמוך לגבול עם פולין, נרשמה אז טמפרטורה של 38.6 מעלות - הגבוהה ביותר שנרשמה מאז 1947. "אפשר להתרחץ בבריכה, ואפשר להישאר בבית ולהסתתר מהחום, או ללכת למרתף", אמר באותה העת ילד גרמני.

גל החום הקיצוני בהאנובר שבגרמניה
גל החום הקיצוני בהאנובר שבגרמניה | צילום: gettyimages