סין: נאסר שימוש בתוכנות זרות במוסדות ציבוריים ובמשרדי ממשלה

מלחמת הסחר עם ארה"ב עולה מדרגה: לאחר החרם האמריקני על חברת הסלולרי וואווי, בייג'ינג הודיעה כי משרדי הממשלה יפסיקו להשתמש בטכנולוגיות זרות – בין השאר של HP ומיקרוסופט

G20 Leaders Summit In Osaka
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועמיתו הסיני שי ג'ינפינג | צילום: רויטרס

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין עולה מדרגה: בייג'ינג הורתה היום (שני) למוסדותיה הציבוריים ולמשרדי הממשלה השונים כי עליהם להפסיק להשתמש בתוכנות מחשב מתוצרת זרה – תוך שלוש שנים.

יתכן כי ההוראה הגיעה כתגובה לחרם האמריקני שהוטל בחודש מאי על חברת הסלולר הסינית וואווי. כתוצאה מהצו הסיני, יופסק השימוש בחברות טכנולוגיה HP, Dell, מיקרוסופט וכו'. החרם שהטיל טראמפ בחודש מאי הבהיר לעולם כי המאבק האמיתי בין שתי המעצמות נוגע בעליונות טכנולוגית.

עיתון הFinancial Times דיווח כי על פי הערכות, ההוראה תוביל להחלפתם של רכיבי תוכנה ב-20 עד 30 מיליון מחשבים ברחבי המדינה. מימוש הצו יהיה מאתגר לא רק בשל הפריסה הנרחבת של המחשבים במדינה, אלא גם בשל הצורך לפתח טכנולוגיות שיחליפו חברות בין-לאומיות. משרדי הממשל משתמשים במערכת הפעלה מבית Lenovo הסינית, אך רכיבים שונים במחשב יאלצו את אנשי התוכנה הסינים לעבוד שעות נוספות.

עוד בחדשות 13:

בצעד חסר תקדים: טראמפ קרא לסין ואוקראינה לחקור את ג'ו ביידן

חילופי אסירים בין ארה"ב ואיראן: שני חוקרים שבו למדינותיהם

הבית הלבן מאותת: לא נשתתף בשימוע של טראמפ במסגרת הליך ההדחה

נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג
נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג | צילום: רויטרס

בחודש אוקטובר הודיעו ארצות הברית וסין על צעדים ראשונים להסכם סחר ביניהן, לאחר 15 חודשים של מאבק אשר גבה מחיר כלכלי כבד על שתיהן.

כחלק מהנושאים עליהם הסכימו הצדדים, ממשל טראמפ ישהה את העלאת המכסים מ-25% ל-30% על יבוא מוצרים סינים על סך כ-250 מיליארד דולרים, שהייתה צפויה להיכנס לתוקפה בשבוע הבא, ואילו סין הסכימה לרכוש מוצרים חלקאיים אמריקניים בסכום של 40 עד 50 מיליארד דולרים.

נשיא ארהב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג
נשיא ארהב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג | צילום: רויטרס

מהבית הלבן נמסר כי שני הצדדים הגיעו להסכמה בכמה סוגיות, כולל ההגנה הרפה, לדבריהם, של סין על קניין רוחני זר. עם זאת נמסר כי צפויה עבודה רבה בפערים העומדים במרכז המשא ומתן, כולל הטענה של ארצות הברית כי סין מכריחה מדינות זרות למסור סודות מסחריים תמורת גישה לשוק הסיני.

כאמור, ההסכם, שבשלב זה מהותי בלבד, הגיע לאחר 15 חודשים של מלחמת סחר בין המדינות אשר פגעה קשות בשווקים פיננסיים והאטה את הצמיחה העולמית. טראמפ הודיע על ההתקדמות לאחר יומיים של שיחות בינו לבין סגן ראש הממשלה הסיני, שמונה לראש צוות המו"מ. עם זאת, ההודעה לא כללה הרבה פרטים וטראמפ אמר כי ייתכן וייקח עד חמישה שבועות עד שיחתמו על עסקה.