שיטפונות בסין: 12 אנשים נהרגו ועשרת אלפים פונו מבתיהם

גשמים עזים שירדו במחוז חנאן במדינה, המונה 94 מיליון איש, גרמו להצפות נרחבות ולנזק רב. כבישים ראשיים נסגרו, תחנות רכבת הושבתו וטיסות בוטלו. ההערכות - מדובר בהשפעות שינויי האקלים

זמן צפייה: 01:55

12 בני אדם נהרגו ועשרת אלפים פונו מבתיהם במהלך הימים האחרונים במחוז חנאן בסין, זאת בעקבות שיטפונות עזים שפקדו את האזור. כמויות הגשם שירדו חריגות במיוחד גם ביחס לעונת הגשמים שכרגע נמצאת בעיצומה, מה שמוביל להערכה בקרב מוחמחים כי להתחממות האטמוספירה שנגרמת עקב שינויי האקלים יש חלק בעניין.

במחוז המדובר חיים 94 מיליון בני אדם, כאשר 12 ערים הושפעו באופן ישיר מההצפות, בעקבותיהן נסגרו כבישים ראשיים, תחנות רכבת ואפילו בוטלו טיסות. הרשויות העלו את אזהרת מזג האוויר לדרגה החמורה ביותר, וברשתות החברתיות פורסמו תיעודים של תחנות רכבת תחתית שהוצפו מלחלוטין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חובות, הגבלות וקנסות: "התו השמח" נכנס לתוקף

מוביל חרם הגלידה: "צעד חיובי לקראת חרם מוחלט" • בלעדי

חשד: מורה בבית ספר יוקרתי בת"א הטריד מינית תלמידה בת 12

בולדוזר מפנה אנשים באזור שנפגע משיטפונות בסין
בולדוזר מפנה אנשים באזור שנפגע משיטפונות בסין | צילום: רויטרס

בעיר ז'נגז'ו, הגדולה במחוז, נמדדו אתמול כמויות של 200 מילימטרים של גשם בשעה אחת. לשם ההשוואה, באזור השיטפונות בגרמניה השיא הגיע ל-182 מילימטרים בשלושה ימים. נשיא סין שי ג'ינפינג אמר ברשת הטלוויזיה הארצית כי "המאמצים למניעת ההצפות נהיו קשים ביותר".

הגשמים צפויים להימשך באזור ב-24 השעות הקרובות, וכעת ישנו חשש שאחד הסכרים באזור ייפרץ לאחר שניזוק מהסופה. פרצה בגודל של 20 מטרים נפערה בסכר ייהטן בעיר לויאנג, וגורמים רשמיים מסרו כי "הוא עלול לקרוס בכל רגע".

צוותי חילוץ והצלה בסין מפנים תושבים שבתיהם נפגעו בשיטפונות העזים
צוותי חילוץ והצלה בסין מפנים תושבים שבתיהם נפגעו בשיטפונות העזים | צילום: רויטרס