"אני בורח מהרעים, מרוסיה": הילדים האוקראינים שהשאירו מאחור חיים שלמים

המוני ילדים נמנים בין 2.5 מיליון הפליטים האוקראינים. שליח חדשות 13 לאוקראינה, אלמוג בוקר, בדק מה הביאו איתם הילדים שהיו להם רגעים ספורים בלבד לעזוב הכול ולברוח. סופיה סיפרה לו: "באתי מקייב, שם היה לי מאוד מפחיד, לקחתי את הכלבה שלי - ג'סי"

זמן צפייה: 02:05

מבין יותר מ-2.5 מיליון הפליטים שברחו מאוקראינה, הרוב המוחלט הוא נשים וילדים. שליח חדשות 13 אלמוג בוקר שוחח עם כמה מהילדים שעזבו את ביתם ושאל אותם מה הם לקחו איתם. איוונוב מטביי בן ה-5 סיפר: "הבאתי משחק מהבית, אני אוהב לשחק בלגו. אני אבנה בלגו בית גדול שלא ייכנסו שודדים".

"אני לא מפחד בכלל", אמר איוונוב והוסיף: "אני בורח מרוסיה, הרעים". לעומתו, סופיה הקטנה סיפרה שהיא דווקא כן פחדה, "באתי מקייב, שם היה לי מאוד מפחיד והתחננתי לאמא שנעזוב". פליטים רבים בוחרים להציל את חיות המחמד שלהם ולוקחים איתם לגבול כלבים, חתולים ועוד חיות. כך גם סופיה, שסיפרה: "לקחתי את הכלבה שלי, קוראים לה ג'סי".

"אני מאוד מתגעגעת לצעצועים שלי ולבית הספר" אמרה, "בקייב נשארו הרבה חברים שלי שלא היה להם איך לעזוב".  גם אליסה ברחה מאוקראינה. היא החזיקה בובת סנאי שלקחה עימה וסיפרה: "ברחתי כדי להישאר בחיים. זה סנאי, קוראים לו רודי ואני אוהבת אותו".