נפל לנקיק צר בג'ונגל – ונזקק ל-200 מחלצים כדי לצאת

צעיר קמבודי נפל לרווח צר בין סלעים לאחר שאיבד את הפנס שנשא עמו. המבצע המורכב, שהחל ארבעה ימים לאחר שנעלם, נמשך כעשר שעות, כיוון שהמחלצים נאלצו לפרק בזהירות את הסלע תחתיו נלכד

צעיר נלכד בנקיק צר בקמבודיה
צעיר נלכד בנקיק צר בקמבודיה | צילום: SophengCheang, טוויטר

צעיר בן 28 חולץ מנקיק אליו נפל בג'ונגל בצפון מערב קמבודיה, לאחר ששהה בו ארבעה ימים. סום בורה סייר במקום בתחילת השבוע ואסף גללי עטלפים, המשמשים כדשן ונמכרים לחקלאים, ונפל לתוך הנקיק לאחר שאיבד את הפנס שנשא עמו. בורה ניסה להשיב את הפנס שנפל לתוך הנקיק הצר, אך החליק לתוכו.

לבסוף, נמצא בורה על ידי אחיו – שהזעיק את הרשויות למקום. המבצע הצריך 200 עובדי שירותי חילוץ, וארך עשר שעות, במסגרתו שברו את הסלע תחתיו נתקע הצעיר. על מנת לא לפגוע בו, פעלו כוחות החילוץ בזהירות, כשהם מפרקים מהסלע אבנים קטנות, עד שהצליחו לחלצו.

עוד בחדשות 13:

נמשך המצוד אחר המחבלים מגוש עציון: "פלסטיני נעצר בבית פג'אר"

תוך התחזות לבנק: נחשפה תרמית "פישינג" בישראל • כך תיזהרו

"עסק מסובך": כיווני החקירה בתעלומת הרצח של נאוה אלימלך

חילוץ הצעיר שנלכד בנקיק בקמבודיה
חילוץ הצעיר שנלכד בנקיק בקמבודיה | צילום: SophengCheang, טוויטר

שוטר שלקח חלק בתהליך החילוץ אמר כי בצאתו מהנקיק היה סום חיוור ונראה תשוש, והוא פונה לבית חולים מקומי לקבלת טיפול רפואי.

ב-2003 נקלע אהרן רלסטון, צעיר אמריקני, לסיטואציה דומה במהלך טיפוס הרים. רלסטון טייל לבדו בקניון ביוטה כאשר סלע התנתק ממקומו, נפל עליו וריסק את ידו. המטפס שהה חמישה ימים תחת הסלע, עד שלבסוף קטע את ידו באמצעות סכין שהייתה בכליו. לאחר מכן הצליח לגלוש חזרה אל קרקעית הקניון, שם נתקל במשפחה שהזעיקה את שירותי הרפואה. ב-2010 יצא הסרט "127 שעות" המבוסס על סיפורו, שנקרא על שם מספר השעות ששהה מתחת לסלע.