מחקר: הבצורת במערב ארה"ב - החמורה מזה 1,200 שנה

מחקר באוניברסיטת קליפורניה מצא כי ה"מגה בצורת" שמתרחשת מאז שנת 2000 במדינה היא החמורה ביותר מאז שנת 800. בנוסף, המדענים קבעו כי משבר האקלים ופעילות האדם הביאו להחמרת המצב ב-72%. בתוך כך, מחקר נוסף מצביע על השפעות שינוי האקלים באנטארקטיקה

California Farm Town Lurches From No Water To Polluted Water
ברז מים בחווה בקליפורניה | צילום: רויטרס

מחקר שפורסם אתמול (שני) בכתב העת "Nature" מצא כי הבצורת במערב ארצות הברית היא החמורה ביותר מזה 1,200 שנה. התקופה שבין שנת 2000 לשנת 2021 זכתה לכינוי "מגה בצורת" והשנה האחרונה הייתה חריגה אפילו ביחס אליהן.

על פי הממצאים המגמה צפויה להמשיך גם בשנה הקרובה. במחקר צוין כי משבר האקלים הביא להחמרת הבצורת ב-72%. פעולות האדם ושריפת הדלקים הפוסיליים השפיעו בצורה ישירה על מצב המים והמשקעים באזור, שבשני העשורים האחרונים התמעטו מאוד.

Ongoing Drought In California
הבצורת בקליפורניה | צילום: רויטרס

"הממצאים מדאיגים מאוד", אמר מומחה האקלים מאוניברסטית קליפורניה ואחד ממובילי המחקר, פארק וויליאמס, "מפני שהוא מראה כי תנאי הבצורת הקשים שאנו חווים הם חמורים משמעותית בשל שינויי האקלים. בנוסף, אפשרי שתנאי הבצורת יחמירו אף יותר".

בתוך כך, מחקר שנערך באנטארקטיקה מצא שינויים בקצב הצמיחה של צמחייה ביבשת הדרומית, המספקים ראייה להשפעת שינוי האקלים באזור. העלייה בכמות הצמחייה מאז 2009 היא הגדולה ביותר מכל הצמיחה ב-50 השנים האחרונות ביחד.

Deschampsia Antarctica
עשב באנטארקטיקה | צילום: ויקיפדיה

מאז 1960 נערכים מחקרים על שני סוגים של עשבייה שנבדקו במחקר הזה. העלייה בטמפרטורות והירידה בכמות דובי הים באזורים שנבדקו היא ככל הנראה מה שהוביל לקצב הצמיחה המוגבר של העשבייה. אחד מהזנים שנבדקו גדל בקצב מהיר פי 10 בשנים 2018-2009 מאשר בשנים 2009-1960.