אסון הרכבל: איתן בן ה-5 שב להכרה מלאה ושוחח עם דודתו

שיפור נוסף במצבו של הילד שמשפחתו נהרגה בהתרסקות הקרון בהרי האלפים. הוא סובל בין היתר מחבלות בבטן ובבית החזה ומשברים בגפיים. רופאי ביה"ח שבו הוא מאושפז מסרו כי יצא בקרוב מטיפול נמרץ

זמן צפייה: 02:18

מצבו של איתן בן ה-5 ששרד את אסון הרכבל באיטליה שהביא למותם של בני משפחתו, ממשיך היום (חמישי) להשתפר - הוא בהכרה מלאה ואף דיבר עם דודתו איה. מאז התאונה, איתן מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בטורינו ובעוד מספר ימים יועבר למחלקת האשפוז כאשר יתאושש מפציעותיו הקשות. "זהו שלב עדין במיוחד", הדגישו הרופאים. "יש התאוששות הדרגתית של התודעה של איתן אך עדיין דרוש זמן ותמיכה פסיכולוגית. אחרי שפקח את עיניו, חשוב שיימצא ליד פרצופים המוכרים לו".

בתוך כך, עמית בירן ורעייתו טל, יחד עם בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן, הובאו היום למנוחת עולמים לאחר שארונותיהם הגיעו מאיטליה אמש. לצד זה, שלושת החשודים אותם עצרה המשטרה האיטלקית אתמול, הודו שפעלו ברשלנות. לפי הודאתם, השלושה בחרו להתעלם מתקלה ב"מזלג" יום לפני התאונה, מה שמנע מבלם החירום לפעול לבסוף. זאת, בגלל סיבות כלכליות וכדי לא להשבית את פעילות הרכבל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתב אישום כפוף לשימוע נגד ליצמן בפרשיות המעדנייה ומלכה לייפר

גנץ החליט: כהונתו של אביב כוכבי כרמטכ"ל תוארך בשנה נוספת

שבוע לתום המנדט של לפיד: התקדמות במו"מ עם גדעון סער

יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים
יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים

לדברי התביעה, השלושה ידעו כמעט חודש, מאז שהאתר נפתח מחדש לאחר שנסגר בשל מגפת הקורונה, שהקרון לא פעל על פי פרוטוקול הבטיחות ושבלם החירום לא תקין. "מתקן שלא אמור להיות בשימוש כשיש נוסעים – לא הוסר", כך לפי התביעה.

על פי הדיווחים באיטליה, בידי הרשויות תיעוד באורך 14 שניות מהתאונה שגבתה כאמור את חייהם של 14 בני אדם. הסרטון טרם פורסם, אולם בתקשורת הזרה דווח כי בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות שהרכבל הגיע למהירות של 120 קמ"ש לפני שהכבל נקרע, וכי התקלה אירעה חמישה מטרים בלבד לפני סוף המסלול.

כזכור, ביום ראשון בערב החלו להגיע דיווחים על תאונת רכבל באיטליה שבה נהרגו 14 בני אדם. מעט מאוחר יותר, משרד החוץ התיר לפרסום כי חמישה מההרוגים הם ישראלים. הרשויות באיטליה החלו לחקור את האסון, ועד כה מצאו כי התאונה, ככל הנראה, התרחשה בשל תקלה בבלם החירום הידני.