בריטניה: אם ארגוני טרור יתבססו באפגניסטן - נתקוף אווירית

מזכיר ההגנה הבריטי בן וולאס הזהיר כי אם ממשל טליבאן לא ימנע מארגוני הטרור באפגניסטן לצבור כוח, אז ארצו לא תהסס לתקוף בעזרת כלי טייס בלתי מאוישים מטרות של ארגונים אלו במדינה

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס
שר ההגנה הבריטי בן וואלאס | צילום: רויטרס

מזכיר ההגנה הבריטי הזהיר אמש (חמישי) כי אם שלטון הטליבאן לא יצליח להתמודד עם ארגוני הטרור ולמנוע את התבססותם באפגניסטן, תתקוף ההמלכה המאוחדת באמצעות כטב"מים יעדי טרור במדינה. בן וולאס ציין כי בעשרים השנים שחלפו מאז פיגועי ה-11 בספטמבר גדל מספרם של הטרוריסטים וכי אם אם טליבאן ייסוג מהתחייבויותיו בנושא ויארח גורמי טרור באפגניסטן, תיאלץ ארצו לפעול.

בן וולאס דיבר במהלך הצגת אבטיפוס חדש של כטב"מים לצורכי תקיפה שערך את אחת מהטיסות הראשונות בבריטניה של כלי טייס בלתי מאוייש אשר יכול לשאת טילים. מזכיר ההגנה הדגיש: "נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחנו ועל בעלות בריתנו ובכל זמן שנידרש". הרעיון של שימוש בכלי טייס בלתי מאוישים כחלק מהלחימה בטרור הפך לנפוץ ומקובל יותר לאחרונה בעקבות הנסיגה האמריקנית הבהולה מאפגניסטן והחשש כי ארגוני הטרור ישובו לפעול מתוך המדינה, כפי קרה לפני כשבועיים כאשר דאע"ש הוציא לפועל תקיפה קטלנית בשדה התעופה של קאבול. בפיגוע, כזכור, נהרגו 13 חיילים אמריקנים ולמעלה מ-160 אזרחים אפגנים.

במקביל, טיסות החילוץ מאפגניסטן התחדשו ביומיים האחרונים כאשר אתמול יצאה טיסה, שאורגנה על ידי קטאר, ועליה 150 אזרחים מערביים, 13 מהם בריטים, מקאבול לדוחא. עד כה חולצו מהמדינה, בה שולט כעת טליבאן, למעלה מ-120,000 אזרחים זרים, וככל הנראה במדינה שוהים עדיין כמה מאות אזרחים אמריקנים.