כ-3 שנים אחרי משאל העם: הסכם הברקזיט אושר בפרלמנט הבריטי

ברוב של 330 חברי פרלמנט מול 231 מתנגדים הוחלט בבריטניה על יציאה מהאיחוד האירופי לא יאוחר מסוף החודש, ובכך הסתיים אחד המשברים הפוליטיים המשמעותיים בעשורים האחרונים בממלכה

זמן צפייה: 00:24

אחרי למעלה משנה של דרמה פוליטית, בית הנבחרים הבריטי אישר אתמול (חמישי) את הסכם הברקזיט והפרישה מהאיחוד האירופי עד סוף חודש ינואר. המחוקקים בממלכה הצביעו לטובת המתווה שהציע ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ובך אישרו את היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי - אחרי למעלה מארבעה עשורי חברות. כעת ההצבעה תעבור למושב העליון וצפויה להפוך לחוק בשבועות הקרובים.

330 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההסכם ו-231 נגדו, ובכך הסתיימו למעלה משלוש שנים של טלטלה פוליטית שהגיעו אחרי משאל העם בנוגע ליציאה מהאיחוד. אתמול הייתה ההזדמנות האחרונה לנסות ולדחות את ההצעה לפני שהיא עוברת להמשך חקיקה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בין הבחירות לברקזיט: משפחת המלוכה מתכוננת לחג המולד

ברוב גדול: הפרלמנט הבריטי אישר את הסכם הברקזיט של ג'ונסון

ברקע משבר הברקזיט – בריטניה בוחרת: הקלפיות בממלכה נפתחו

הפגנה בלונדון נגד הברקזיט
הפגנה בלונדון נגד הברקזיט | צילום: רויטרס

ההסכם עורר מתחים רבים בבריטניה בשנה האחרונה לאחר שנדחה מספר פעמים, והעלה את השאלה האם היציאה מהאיחוד צריכה בכלל להתרחש. החשש העיקרי היה שיציאה מהאיחוד ללא הסכם תהווה פגיעה כלכלית חמורה במדינה. אך ההצבעה אתמול עמדה בניגוד גמור לאנדרלמוסיה ששלטה בפוליטיקה הבריטית בשנה האחרונה, שכללה בין היתר את התפטרותה של ראש הממשלה לשעבר תרזה מיי.

לאחר שהמפלגה השמרנית, בראשותה עומד ג'ונסון, זכתה בבחירות האחרונות ב-365 מושבים מתוך 650 בבית הנבחרים, אישור ההסכם היה בלתי נמנע, וכאמור הוא התקבל באופן נרחב לאחר שבהצבעות עבר צבר מתנגדים ואופוזיציה רחבה.

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה הנבחר, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס