ברוב גדול: הפרלמנט הבריטי אישר את הסכם הברקזיט של ג'ונסון

358 מחוקקים הצביעו בעד המתווה שהציע ראש הממשלה לפרישה מהאיחוד האירופי, וכעת החוק יעבור לאישור בית הנבחרים ובית הלורדים. על פי ההסכם, הממלכה תעזוב את האיחוד ב-31 בינואר

זמן צפייה: 00:24

הפרלמנט הבריטי אישר היום (שישי) את הסכם הברקזיט של ראש הממשלה הנבחר בוריס ג'ונסון. זאת, ברוב של 358 חברי פרלמנט שהצביעו בעד המתווה, אל מול 234 בלבד שהתנגדו.

על פי ההסכם, הממלכה צפויה לעזוב את האיחוד האירופי ב-31 בינואר. כעת החוק יועבר לאישור בית הנבחרים ובית הלורדים.

עוד בחדשות 13:

ג'ונסון אחרי הניצחון בבריטניה: "בואו נאפשר לריפוי להתחיל"

היהודים בבריטניה נושמים לרווחה: "המדינה עמדה איתנה נגד האנטישמיות"

ניצחון גדול למפלגה השמרנית בבחירות בבריטניה; קורבין פורש

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

לפני ההצבעה הצהיר ג'ונסון כי המתווה המוצע יאפשר לממלכה המאוחדת "להתקדם הלאה". יריבו הפוליטי, יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, הנחה את חברי מפלגתו להצביע נגד ההצעה: "ישנן דרכים טובות והוגנות יותר לעזוב את האיחוד".

הפרלמנט הבריטי בארמון ווסטמינסטר
הפרלמנט הבריטי בארמון ווסטמינסטר | צילום: רויטרס

לפני שבוע רשם ג'ונסון ניצחון מוחץ, לאחר שהביס את קורבין בבחירות והשיג 363 מושבים בפרלמנט. מפלגת הלייבור קיבלה 203 מושבים בלבד. מדובר בניצחון הגדול ביותר של המפלגה השמרנית מאז 1987.

המפלגה הלאומית הסקוטית קיבלה 48 מושבים, המפלגה הליברל-דמוקרטית קיבלה 11. מפלגת הברקזיט בראשות נייג'ל פרג' לא קיבלה אפילו מושב אחד, ונמחקה מהמפה. עם פרסום התוצאות, ערך הליש"ט זינק ביותר מ-2%.

"נראה כי דברים הולכים לכיוון הנכון ולמפלגה השמרנית יש מנדט חדש ורב עוצמה, שיאפשר להעביר את הברקזיט", אמר ג'ונסון. "אנחנו נעזוב את האיחוד האירופי ב-31 בינואר. בלי אבל ובלי אולי". כמו כן הוסיף: "אני רוצה להודות לעם שהצביע בבחירות שלא רצינו לערוך. התוצאות נותנות לנו הזדמנות לכבד את רצון העם. העבודה שלנו מתחילה היום".