ארה"ב: 20 שנות מאסר לאדם ששלח מטעני חבלה למבקריו של טראמפ

ביהמ"ש בניו יורק גזר את עונשו של סזאר סאיוק, תושב פלורידה בן 57, ששלח חבילות עם חומר נפץ לפוליטיקאים דמוקרטים ובהם ברק אובמה והילרי קלינטון - לאחר שביקרו את טראמפ. "ראה בו דמות אב"

סזאר סאיוק
סזאר סאיוק | צילום: רויטרס

בית המשפט בניו יורק גזר אמש (שני) 20 שנות מאסר על סזאר סאיוק, תושב פלורידה בן 57, ששלח בשנה שעברה חבילות ובהן מטעני חבלה לפוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית שביקרו את הנשיא דונלד טראמפ ולגופי תקשורת. בין היתר, שלח סאיוק מטענים לנשיא לשעבר ברק אובמה, למזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון ולאולפני CNN.

התביעה דרשה מאסר עולם לסאיוק, בעוד שעורכי דינו ביקשו מאסר של עשר שנים. אחד מעורכי הדין, איאן מרקוס אמלקין, טען כי הפשעים בוצעו בשל "חשיבה פרנואידית והזייתית שנבעה משימוש בסטרואידים". עוד אמר שסאיוק, שחי בתוך רכב מסחרי בתקופה שלפני מעצרו, סבל כל חייו מלקויות למידה - שנגרמו כתוצאה מהתעללות שעבר בילדותו ומבידוד חברתי.

אמלקין הוסיף כי סאיוק ראה בטראמפ "דמות אב" והפך לאובססיבי אליו בגלל תיאוריות קונספירציה על אנשים שתפס כאויבים של הנשיא. "אנחנו מאמינים שהרטוריקה של טראמפ תרמה להתנהגות שלו", אמר לשופט ג'אד רקוף.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מפגינים בתשלום: כך מפעילים בישראל ביתנו תיכוניסטים כניצבים

דקה אחר דקה: תחנות מסע הרצח של נאוה אלימלך

ברקע מלחמת הסחר בין ארה"ב סין: ירידות שערים חדות בוול סטריט

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

עורכת הדין ג'יין קים מהתביעה, אמרה כי סאיוק מסוכן לציבור ושפשעיו צריכים לגרור עונש חמור, כיוון שהוא "יצא בכוונה להשליט טרור על אנשים". סאיוק מצידו, הביע חרטה לאחר שקיבל את גזר הדין ואמר: "אני מצטער מאוד על כל מה שעשיתי". סאיוק, הרשום כחבר המפלגה הרפובליקנית, הוא בעל עבר פלילי עשיר, ונעצר בעבר בגין עבירות אלימות במשפחה וגניבה.

בחודש אוקטובר, עצרה המשטרה בארצות הברית את סאיוק מחוץ לחנות לחלקי רכב בעיר פלאנטיישן שבפלורידה, וברכבו המסחרי נמצאו שלטי תמיכה בנשיא טראמפ, כאשר באחד מהם אף נראה הנשיא עומד על טנק שנושא את שמו. בשלט אחר, נראתה הילרי קלינטון, שהתמודדה נגד טראמפ בבחירות לנשיאות, כשעל פניה מצוירת כוונת של רובה.