שוב: גבר שחור נורה למוות ע"י שוטרים בארה"ב; המשטרה: נשא אקדח

שוטרים בלוס אנג'לס ירו כמה פעמים בדיז'ון קיזי בן ה-29, בטענה כי ניסה לברוח מהם כשהוא נושא אקדח, לאחר שהיכה אחד מהם. כמאה אנשים הפגינו בזירה: "כמה עוד פעמים נצטרך לבכות על אחינו?"

ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית
ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית (ארכיון) | צילום: רויטרס

דיז'ון קיזי, צעיר שחור בן 29, נורה הלילה (שלישי) למוות בלוס אנג'לס שבארצות הברית על ידי שוטרים, שטענו כי הצעיר תקף אותם לאחר שניסו לעצור על הפרה של חוקי התנועה וכי היה ברשותו אקדח.

לפי עדי ראייה, קיזי ניסה לברוח מהשוטרים, תוך כדי שהוא מפיל לרצפה מגבת שהחזיק ופרטי לבוש נוספים. עוברת אורח שהייתה בזירה אמרה כי "המכנסיים שלו היו רפויים, מה שגרם לו להיות איטי מספיק כדי שהשוטרים יוכלו להשיג אותו מבלי לירות בו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקישוטים שהכינה המורה מרמלה לתלמידיה – שעות לפני שנהרגה מירי

דיווח: נתניהו ביקר ב-2018 בחשאי באמירויות ונועד עם השליט

קבינט הקורונה אישר: הלימודים בערים האדומות לא ייפתחו היום

ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית
ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית | צילום: רויטרס

ברנדון דין, סגן מפקד המשטרה, הציג את גרסת השוטרים לאירוע: "החשוד החזיק במספר פרטי לבוש בידיו, היכה שוטר אחד בפניו ואז הפיל את החפצים לרצפה. השוטרים שמו לב שבין הבגדים שהפיל היה אקדח שחור חצי-אוטומטי, כשסמוך לכך התרחש אירוע ירי שבו היה מעורב שוטר". לטענתו, חוקרים שהגיעו לזירה הצליחו לאתר את האקדח.

סרטון שצולם מטלפון סלולרי תיעד כיצד השוטרים ניגשו להגיש עזרה לקיזי לאחר שירו בו. מייד לאחר האירוע, כמאה בני אדם הפגינו ליד זירת הירי. מפגין אחד שנכח בזירה אמר: "כמה פעמים עוד נצטרך להתאסף כאן ולבכות על אחינו ואחיותינו?".

דיז'ון קיזי, הצעיר שנהרג כתוצאה מירי שוטרים
דיז'ון קיזי, הצעיר שנהרג כתוצאה מירי שוטרים | צילום: באדיבות משפחת המנוח

עדת ראייה נוספת, שהכירה את החשוד ולטענתה ראתה את כל האירוע, סיפרה: "הם לא היו צריכים לירות בו חמש פעמים, הם יכלו להסתפק בירייה אחת ברגל". עוד הוסיפה כי "מה הטעם במערכת הכליאה אם אתם פשוט הולכים להרוג את כולנו?", אמרה בבכי, "בשביל מה אתם פה? על מי אתם מגנים?".

פרקליטות המחוז ולשכת המפקח הכללי הגיעו לזירה לאחר האירוע. בשלב זה, החוקרים טרם קבעו כמה פעמים נורה הגבר והיכן נפגע. חקירת האירוע נמשכת.

אירוע ירי זה מצטרף לשורה של אירועים דומים, שהאחרון בהם התרחש לפני שבוע בעיר קנושה שבמדינת ויסקונסין. כזכור, בתיעוד שפורסם נראה ג'ייקוב בלייק, גבר שחור, כשהוא נורה בגבו מטווח אפס על ידי שוטרים. לאחר הירי הוא הובל לבית החולים במילווקי במצב קשה.

שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד
שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד | צילום: חדשות 13

מקרה נוסף אירע לפני שלושה חודשים, כשארצות הברית סערה בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, שבו נראה שוטר ממשטרת מיניאפוליס לוחץ את ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד, במהלך מעצר למשך כעשר דקות, דבר שהוביל לבסוף למותו. זאת למרות זעקותיו של פלויד: "אני לא יכול לנשום". אירועים אלו גררו גל מחאות נרחב נגד אלימות משטרתית כלפי אפרו-אמריקנים בארצות הברית.