ארצות הברית הודיעה רשמית: בנו של אוסאמה בן לאדן חוסל

נשיא ארצות הברית הכריז כי חמזה בן לאדן, בנו ויורשו של מייסד ארגון הטרור הרחצני אל-קאעידה, נהרג בפעילות אמריקנית באזור אפגניסטן-פקיסטן

פרס של מיליון דולר הוצע עבור מידע על מיקומו של חמזה בן לאדן
פרס של מיליון דולר הוצע עבור מידע על מיקומו של חמזה בן לאדן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) רשמית כי חמזה בן לאדן, בנו ויורשו של אוסאמה בן לאדן - מייסד ומנהיג ארגון הטרור הרצחני אל-קאעידה, חוסל בפעילות של הצבא האמריקני באזור אפגניסטן-פקיסטן. זאת, שלושה ימים לאחר שבארה"ב ציינו 18 שנים לאסון התאומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התדהמה, הפחד והאובדן: 18 שנים לפיגועי 11 בספטמבר

שירותים ניידים: אסלה עשויה זהב טהור נגנבה מארמון בבריטניה

"צעד נועז": ארה"ב תאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות

חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג אל קעידה לשעבר
חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג אל קעידה לשעבר | צילום: החדשות 13

לפני כחודשיים דווח ברשת NBC מפי שלושה בכירים בממשל האמריקני כי על פי מידע מודיעיני שהגיע לידי האמריקנים, חמזה בן לאדן – שנחשב למנהיג הבא של הארגון, מת. הבכירים לא הסכימו לספק פרטים נוספים על מותו של בן לאדן הצעיר, או לחשוף האם לארצות הברית היה חלק במותו, ובשלב זה עדיין לא ברור אם לארצות הברית מידע ודאי על מותו. בשיחה מול כתבים נשאל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי הדיווח, וענה כי איננו מעוניין להשיב.

בפברואר האחרון, הודיע משרד החוץ האמריקני כי ישלם מיליון דולר עבור מידע על הימצאו של חמזה בן לאדן.

במאמר שפורסם ב-2017, כתב מומחה הטרור וסוכן ה-FBI לשעבר, עלי סופאן כי "חמזה מטופח עבור תפקיד מנהיגותי בארגון אל-קאעדה, שייסד אביו", והוסיף כי "בעוד דאע"ש על סף התמוטטות, חמזה נתפס עתה כדמות בעלת היכולת הטובה ביותר לאחד מחדש את תנועת הג'יהאד העולמית".

בן לאדן במסתורו בפקיסטן
אוסאמה בן לאדן במסתורו בפקיסטן | צילום: רויטרס (ארכיון)

הופעתו הפומבית האחרונה של בן לאדן הבן עלתה לאוויר בזרוע התקשורת של אל-קאעדה ב-2018, ובה הוא איים על סעודיה וקרא לתושביה לבצע הפיכה.

ככל הנראה, חמזה בן לאדן נולד בערך בשנת 1989. כאשר אביו עבר לאפגניסטן ב-1996 והכריז על מלחמה כנגד ארצות הברית, עבר עמו חמזה ואף הופיע בסרטוני פרופוגנדה של אל-קאעדה. בן לאדן האב, כזכור, היה אחראי למבצעים נרחבים כנגד מטרות מערביות, שהגיעו לשיאן בפיגוע ה-11 בספטמבר ב-2001 במגדלי התאומים בניו יורק.