"מדבק וקטלני": ביל גייטס מזהיר מהתפשטות אפשרית של זן קורונה חדש

המיליארדר ומייסד מיקרוסופט המליץ לממשלות העולם להשקיע בצוותים אפידמיולוגיים וצוותי מתכנתים כדי לזהות את האיומים הביולוגיים טרם יהפכו קטסטרופליים. "העולם עדיין לא חזה במצב הגרוע ביותר שהנגיף עלול לגרום"

ביל גייטס עוטה מסכה
ביל גייטס, ארכיון | צילום: AP

מנהל ומייסד חברת "מיקרוסופט", ביל גייטס, מזהיר מפני אפשרות של זן קורונה חדש שטרם זוהה וקורא למדינות העולם להיערך. ברשת סקיי ניוז פורסם השבוע מדבריו של גייטס שטען: "עדיין לא חזינו במצב הגרוע ביותר שהנגיף עלול לגרום".

עוד הוא אמר כי "הסיכוי שיתפרץ וריאנט חדש, מדבק וקטלני הרבה יותר מקודמיו, גבוה בהרבה מ-5 אחוזים". לדבריו, יש לפתח חיסונים העמידים לפרק זמן ממושך ומונעים הדבקה.

חיסוני קורונה
חיסוני קורונה | צילום: רויטרס

כדי לזהות את האיומים הביולוגיים טרם יהפכו קטסטרופליים, ובמטרה להעמיק את שיתוף הפעולה הבינלאומי בנושא, גייטס קרא להקמת צוות המורכב ממומחים בינלאומיים שינוהל על ידי ארגון הבריאות העולמי. כמו כן, הוא קרא להרחיב את ההשקעה הכלכלית בארגון.

"זוהי טרגדיה שאין אנו מסוגלים לבצע את אותן ההשקעות, לאחר שראינו מה המגפה עלולה לחולל בעולם", הוסיף גייטס והביע הבנה כי כעת הקשב הבינלאומי נמצא סביב המשבר באוקראינה וטען כי "כמות הכסף שיושקע בפרויקטים הוא זניח לעומת התועלת שאלו יפיקו עבור בני אדם".

מאז פרוץ מגפת הקורונה בדצמבר 2019, מתו ברחבי העולם יותר מ-6.2 מיליון בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף.