סקר בארה"ב: רוב המצביעים אינם מעוניינים בטראמפ או ביידן כנשיא הבא

בסקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נמצא כי יותר מחצי מחצי מבעלי זכות ההצבעה בארצות הברית, אינם מעוניינים שהנשיא הנוכחי, והנשיא לשעבר, יתמודדו בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב, שיתקיימו בחודש נובמבר 2024. 60% מהנסקרים מסרו כי יש להם ספקות בנוגע למצבו הרפואי של ביידן, ו-36% קבעו כי טראמפ "אינו יציב"

הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, והנשיא לשעבר, דונלנד טראמפ | צילום: רויטרס

בסקר שערך המרכז ללימודים אמריקניים באוניברסיטת הרווארד, שאת תוצאותיו פרסם אמש (שבת), נמצא כי יותר מחצי מחצי מבעלי זכות ההצבעה בארצות הברית, אינם מעוניינים שהנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן, והנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ, יתמודדו בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב, שיתקיימו בחודש נובמבר 2024. 25% מהנסקרים סברו כי יש צורך בשינוי פוליטי במדינה.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, מהסקר עולה כי 7 מכל 10 אנשים חושבים כי הנשיא ביידן, לא צריך להתמודד לקדנציה נוספת. 45% מהנסקרים סברו כי ביידן הוא "נשיא רע" לארה"ב, בעוד ש-30% קבעו כי הוא מבוגר מידי למשרה. בתושבה לשאלה "האם הנשיא ביידן כשיר נפשית לכהן במשרה, או, האם יש לך ספקות בנוגע לכשירותו של הנשיא", 60% מהנסקרים מסרו כי יש להם ספקות בנוגע למצבו הרפואי, כאשר בקרב חברי המפלגה הרפובלינקית, 9 מכל 10 מצביעים סברו כך.

הסקר התייחס גם לפריימריז העתידי במפלגה הדמוקרטית, כאשר 30% מהנסקרים אמרו כי יתמכו בנשיא ביידן, 18% בסגנית הנשיא, קאמלה האריס, ו-8% נוספים במי שהתמודד מול הנשיא ביידן על ראשות המפלגה והסנאטור מטעם מדינת ורמונט, ברני סנדרס.

דונלד טראמפ בטקס הפרידה מתפקיד הנשיא
נשיא ארה''ב לשעבר, דונאלד טראמפ | צילום: רויטרס

לפי הסקר, מצבו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, טוב יותר, אם כי למעלה ממחצית מהאמריקנים לא רוצים שיתמודד בבחירות הבאות לנשיאות. בתוך כך, 6 מכל 10 אנשים חושבים שהנשיא לשעבר, לא צריך להתמודד לכהונה שנייה כנשיא. 36% מהנסקרים אמרו כי הוא "אינו יציב" ושליש מהם קבעו כי "יפלג" את אמריקה. שליש נסקרים נוסף, קבע (בסקר אחר) כי לדעתם, טראמפ הוא האדם שאחראי על המהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021.

נוסף על כך, בסקר נמצא כי 56% מתומכי המפלגה הרפובליקנית צפויים לתמוך טראמפ בפריימריז הקרובים שיתקיימו במפגה. מושל פלורידה, רון דה-סנטיס זוכה ל-16% תמיכה וסגן הנשיא בתקופת כהונתו של טראמפ, מייק פנס, זוכה ל-7% תמיכה.