ביידן: "מנהיג דאעש פחדן - פוצץ את עצמו יחד עם משפחתו"

נשיא ארה"ב התייחס לחיסול בכיר בארגון הטרור, ואישר כי חלק בעקבות חגורת נפץ שנשא עליו, נפגעו גם חפים מפשע. לדבריו, הוא הנחה את הלוחמים לא לפגוע באזרחים. "שלחנו מסר חזק לטרוריסטים - אנחנו נמצא אתכם"

זמן צפייה: 06:38

נשיא ארצות הבית נשא הערב (חמישי) נאום ובו התייחס למבצע החיסול של מנהיג דאעש אבו-אבראהים אל-האשמי אל-קורשי בעיר אידליב שבסוריה. "הנחיתי את מבצעי המשימה לא לפגוע באזרחים", אמר ביידן, "אבל אנחנו יודעים שכשהחיילים שלנו ניסו לתפוס את הטרוריסטים, הוא בחר להיות פחדן ולפוצץ את עצמו בבניין יחד עם משפחתו".

"אנחנו מוכנים להיכנס למצבי סכנה כדי לשמור על ביטחונה של ארצות הברית", אמר הנשיא, "הטרוריסטים ניסו להתחבא בכל מקום בעולם, אבל אני אגן על האומה האמריקנית בכל דרך. המבצע בלילה האחרון שלח מסר חזק לכל הטרוריסטים בכל רחבי העולם - אנחנו נמצא אתכם".

מנהיג דאעש שחוסל, אבו-אבראהים אל-האשמי אל-קורשי
מנהיג דאעש שחוסל, אבו-אבראהים אל-האשמי אל-קורשי

מוקדם יותר היום אישר ביידן כי במהלך הפשיטה שביצעו הכוחות המיוחדים האמריקניים בסוריה חוסל מנהיג דאעש. המשימה הוגדרה על ידי הפנטגון כהצלחה, לא נרשמו נפגעים לכוחות האמריקניים. גורם אמריקני בכיר אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אל-קורשי פוצץ את עצמו יחד עם כמה מבני משפחתו, כולל ילדים ונשים, ככל הנראה כאשר הבין כי הכוחות האמריקניים מצאו אותו.

במהלך המבצע, לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 12 בני אדם, כולל שבעה ילדים ושלוש נשים. לפי עדויות מהמקום, הכוחות הגיעו במספר מסוקים, פשטו על המבנה בו שהה מנהיג דאעש ובמקום נשמעו הרבה יריות ופיצוצים.