ביידן על אפגניסטן: "לא נילחם במלחמה שנוגדת את האינטרס שלנו"

לאחר השתלטות ארגון הטרור הקיצוני על אפגניסטן, ברקע נסיגת ארה"ב משטחה, הנשיא ביידן התייחס לראשונה לנושא ואמר כי "אין דבר שסין ורוסיה היו רוצות יותר מאשר שנמשיך לבזבז שם כסף"

ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (שני) לראשונה לנסיגת ארצו מאפגניסטן ולהשתלטות ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני עליה ואמר כי "אני עומד מאחורי החלטתי - אחרי 20 שנים למדתי שאין זמן מושלם לסגת". עוד הוסיף לומר ביידן: "לא אחזור על הטעויות שעשינו בעבר, כאשר נלחמנו במלחמות שאינן באינטרסים של ארה"ב".

"מה שקורה עכשיו יכול היה לקרות גם לפני חמש שנים או בעוד חמש עשרה שנה, אני לא אעביר את זה לנשיא הבא. לא אשלה את האזרחים שלנו, אני עצוב מהדברים שרואים אבל לא מתחרט על החלטתי. לא אבקש מחיילינו להילחם ללא סוף במלחמת אזרחים של מדינה אחרת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה לפתיחת שנה"ל: למידה בערים אדומות – אם 70% מהכיתה חוסנה

משרד הבריאות מזהיר: זן אלים של הקורונה עשוי להיכנס דרך נתב"ג

פולין: שוקלים לבטל את מסעות הנוער הישראלי למחנות ההשמדה

נשיא אפגניסטן אשרף גאני
נשיא אפגניסטן אשרף גאני | צילום: רויטרס

עוד הוסיף הנשיא האמריקני לתקוף את מנהיגי אפגניסטן: "מנהיגיה ויתרו וברחו מהמדינה. הענקנו לצבא האפגני את כל הכלים שם היו צריכים. גודלם היה גדול יותר מצבאות אחרים, אפילו לעומת בעלות הברית שלנו. אם הם לא הצליחו להתנגד לטליבאן, עכשיו אין סיכוי שנוכחות ארה״ב היתה משנה את המצב בשנים נוספות של שהיה".

 

כמו כן, התייחס ביידן להעברת אזרחים אמריקניים מאפגניסטן חזרה למולדתם: "בימים הקרובים נעביר אלפי אזרחים אמריקניים ונמשיך לתמוך בבני בריתנו שעדיין באפגניסטן. עד כה, העברנו 2,000 אפגנים ומשפחותיהם לארה"ב והענקנו להם אשרות, אך חלק מהאפגנים לא רצו לעזוב כי הייתה להם תקווה. עוד הוסיף לומר: "הבהרנו לטליבאן שאם הם יפגעו בנו או יפריעו לפעולות שלנו - הם ייפגעו בחוזקה".

דובר משרד הביטחון האמריקני ענה לשאלות כתבים ועידכן כי מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, גנרל מקנזי, נפגש עם נציגים של הטליבאן בדוחא. לדבריו, "לטליבאן עובר מסר שכול פגיעה באמריקני או בסייענים, תגרור תגובה".