ביידן: מוכן לחזור להסכם עם איראן, מאמין בפתרון שתי המדינות

ברקע ההודעה האיראנית על חידוש המו"מ, נשיא ארה"ב נאם בעצרת האו"ם והבהיר שיחזור לשיחות, אם איראן "תפעל בהתאם". על הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "2 מדינות - הדרך היחידה להבטחת מדינה יהודית"

זמן צפייה: 05:05

בנאום שנשא היום (שלישי) נשיא ארצות הברית, ג'ו בידן, בעצרת הכללית של האו"ם, הוא התייחס למגעים מול איראן בנושא הסכם הגרעין ואמר כי "אנו מוכנים לחזור אליו אם איראן תפעל בהתאם", זאת על רקע ההודעה האיראנית על התנעה מחדש של המשא ומתן עם המעצמות בתוך שבועות.

עוד אמר הנשיא האמריקני בקשר לאיראן: "אנו מחוייבים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", וכי "אנו לא חפצים במלחמה קרה חדשה, מוכנים לעבוד עם כל אומה שפועלת למען השלום". במקביל, לפי משרד החוץ האיראני, צוות המשא ומתן בנושא הסכם הגרעין יורכב מנציגים חדשים שצפויים להיות נוקשים יותר בהשוואה לצוות של הנשיא הקודם.

 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית הדין האירופי: רוסיה אחראית לרצח סוכן ק.ג.ב שערק לבריטניה

בשל הדריסה בנהריה: המשטרה תחקור את אישור העבודות באתר הבנייה

מתנדב במשטרה נדרס למוות בנהריה – הרקע לאירוע פלילי

בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר הנשיא ביידן כי "פתרון שתי המדינות לשני עמים הוא הדרך היחידה להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה יהודית לצד מדינה פלסטינית". עם זאת, סייג הנשיא מאוחר יותר: "אנחנו עוד רחוקים מפתרון שתי המדינות".

בין היתר, דיבר הנשיא האמריקני למשברים בקנה מידה עולמי ופנה למנהיגי המדינות שנכחו בעצרת הכללית: "כקהילה בינלאומית, אנו מאותגרים על ידי משברים דחופים וגדולים אשר בתוכם גלומה הזדמנות, לכן עלינו להחליט אם אנו רוצים לנצל אותן". עוד אמר ביידן כי "העשור הקרוב יהיה מכריע ואופיו יושפע משיתוף פעולה של מדינות העולם".

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס בנאום הפתיחה שלו לסכסוך הישראלי-פלסטיני וקרא לצדדים לחזור לדיאלוג: "אנו מפצירים במנהיגי ישראל ופלסטין לחדש משא ומתן משמעותי המכיר בפתרון שתי המדינות כדרך היחידה לשלום הוגן ומקיף".

מזכ''ל האום אנטוניו גוטרש
מזכ''ל האום אנטוניו גוטרש