ביידן על הפיגוע: "נצוד את האחראים ונגרום להם לשלם"

נשיא ארה"ב נשא נאום בעקבות האירועים בקאבול ורמז כי ייתכן והנסיגה לא תסתיים עד סוף אוגוסט כמתוכנן. "לא ניתן לטרור לעצור את המשימה - נמשיך בחילוץ, נפסיק בזמן שנרצה ונבחר"

ביידן, אפגניסטן נאום
הנשיא ג'ו ביידן בדקת דומייה לזכר ההרוגים | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הלילה (שישי) בעקבות הפיגוע באפגניסטן ואמר כי "זהו יום קשוח, דיברתי כל היום עם מפקדים כאן, בשטח ובדוחא. החיילים שנתנו את חייהם היו גיבורים שהקריבו את עצמם כדי להציל את חייהם של אחרים". 13 חיילים אמריקנים נמנו בין 85 ההרוגים בפיגוע בקאבול אמש.

"אנחנו זועמים ויחד עם זאת שבורי לב", הוסיף הנשיא, הדגיש שהוא מזדהה עם משפחות ההרוגים והזכיר את בנו שמת מסרטן. "הנופלים נהרגו בשירות החירות. אנחנו לא נסלח ולא נשכח - אנחנו נצוד את האחראים ונגרום להם לשלם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפיגוע בקאבול: פגישת בנט-ביידן תתקיים היום אחרה"צ

רודי ג'וליאני: "התקשורת מטייחת את העובדה שהנשיא ביידן מטורף"

משרד הבריאות: החיסון ה-3 יעיל ב-97% במניעת תחלואה קשה בנגיף

ביידן אישר שוב כי דאעש עומדים מאחורי הפיגוע ורמז שייתכן ארצות הברית תישאר באפגניסטן יותר ממה שתוכנן לנסיגה. "בשבועות האחרונים הגיע לידי המודיעין שלנו מידע שדאעש באפגניסטן מתכנן פיגוע מורכב. אנחנו לא ניתן לטרור לעצור את המשימה שלנו ונמשיך בחילוץ האזרחים שלנו מהמדינה. נפסיק בזמן שנרצה ונבחר".

"אמריקה לא תאויים", המשיך הנשיא. לשאלת כתבת אם ישלח עוד כוחות לטובת החילוצים, ענה שהנחה את הצבא שישלח עוד כוחות אם יצטרך. ביידן התייחס למפקדי המבצע מטעם דאעש ואמר שיש חשד סביר במי מדובר ועל כך שהם יאותרו.

בתוך כך, הבוקר פורסם כי בסך הכול נהרגו בפיגוע 85 בני אדם, בהם 28 לוחמי טליבאן ו-13 חיילים אמריקנים. בנוסף נפצעו מעל 150 בני אדם בשני הפיצוצים, שנגרמו על ידי מחבלים מתאבדים של דאעש.