הכוורת של ביידן: אלה השרים החדשים שייכנסו לבית הלבן

האפרו-אמריקנית שתכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם, שר הבריאות הלטיני הראשון - ושרת האוצר האישה הראשונה: כך ייראה הממשל של הנשיא ה-46 • הרשימה המלאה

ג'ו ביידן וקמלה האריס | צילום: רויטרס

הנשיא ה-46 של ארצות הברית ג'ו ביידן הושבע הערב (רביעי) בטקס מיוחד - ומצומצם, שהתקיים בוושינגטון הבירה. יחד עם ביידן וסגניתו קמלה האריס, הושבעו גם אלה שייכנסו לתפקידים הבכירים ביותר בממשל, בהם שרי ההגנה והחוץ, היועץ לביטחון לאומי וראשי ה-CIA וה-FBI.

שר ההגנה של ארצות הברית: לויד אוסטין 

אוסטין בן ה-67 הוא בוגר האקדמיה הצבאית ווסט פוינט, שהיה בעברו גנרל אמריקני שפיקד על פיקוד מרכז של ארה"ב עד פרישתו ב-2016. עוד לפני שנבחר להיות שר ההגנה של ארצות הברית, כיהן כדירקטור ביצרנית הנשק ריית'און האמריקנית. אוסטין צפוי להיות האפרו-אמריקני הראשון שממלא תפקיד זה.

לויד אוסטין, שר ההגנה של ארצות הברית
לויד אוסטין, שר ההגנה של ארצות הברית | צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית: אנתוני בלינקן

בלינקן בן ה-58 הוא פוליטיקאי יהודי-אמריקני, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי במשך שנתיים בתקופתו של אובמה. לאחר מכן, שימש כמזכיר המדינה תחת אותו הנשיא עד 2017. בלינקן הוא בוגר הרווארד ובוגר משפטים מאוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק. בין היתר, מילא תפקידים בכירים נוספים במדיניות החוץ במהלך שני העשורים האחרונים.

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית
אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית | צילום: רויטרס

שרת האוצר של ארצות הברית: פרופ' ג'נט ילן 

ילן בת ה-74 היא כלכלנית יהודייה-אמריקנית אשר כיהנה כיו"ר הפדרל רזרב, שהוא הסמכות המוניטורית העליונה והבנק המרכזי של ארה"ב. היא הייתה האישה הראשונה בתפקיד זה, וכן צפויה להיות האישה הראשונה שתכהן כשרת האוצר. ילן היא פרופסור אמריטה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

פרופסור ג'נט ילן
פרופסור ג'נט ילן | צילום: רויטרס

שר המשפטים והתובע הכללי של ארצות הברית: מריק גרלנד

גרלנד בן ה-68 הוא שופט פדרלי יהודי-אמריקני, המכהן בבית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה. הנשיא לשעבר ברק אובמה התכוון למנות אותו לשופט בבית המשפט העליון של ארה"ב, אולם המינוי טורפד משום שסנאטורים רפובליקנים מנעו דיון על אישור מועמדותו בסנאט.

מריק גרלנד, שר המשפטים התובע הכללי
מריק גרלנד, שר המשפטים התובע הכללי | צילום: רויטרס

שר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית: חאבייר ביסרה

ביסרה בן ה-33, התובע הכללי של מדינת קליפורניה משנת 2017, היה בעברו חבר בית הנבחרים של ארה"ב מטעם מחוזות קונגרס של קליפורניה, ואף כיהן כיו"ר הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני. ביסרה הוא בן למהגרים מקסיקנים, שיהיה הלטיני הראשון שייכנס לתפקיד שר הבריאות - ויעשה זאת מבלי שיש לו רקע כלשהו ברפואה.

חאבייר ביסרה, שר הבריאות ושירותי האנוש של ארה''ב
חאבייר ביסרה, שר הבריאות ושירותי האנוש של ארה''ב | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית: ג'ייק סאליבן

סאליבן בן ה-43 הוא עורך דין, אשר שימש בעבר כיועץ מדיני לממשלו של ברק אובמה בעניין המשא ומתן עם איראן ותוכנית הגרעין שלה. כמו כן, ולמרות גילו הצעיר יחסית, הוא היה יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית
ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית | צילום: רויטרס

ראש סגל הבית הלבן: רון קליין

קליין בן ה-63 הוא יהודי-אמריקני, עורך דין בהכשרתו, שהיה חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, וכן שימש כראש המטה של ביידן כשהיה סגן הנשיא של אובמה. במשך כמה שנים, הוא אף כיהן כיו"ר סיעת המיעוט בסנאט של פלורידה.

רון קליין, ראש סגל הבית הלבן
רון קליין, ראש סגל הבית הלבן | צילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם: לינדה תומאס-גרינפילד

לינדה בת ה-69 הייתה שרת החוץ האמריקנית באפריקה בזמן ממשל אובמה. היא בעלת שני תארים באומנות, הראשון מטעם אוניברסיטת לואיזיאנה והשני מאוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון. כשתיכנס לתפקיד, היא תהיה האישה האפרו-אמריקנית השנייה אי-פעם שתכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם.

לינדה תומאס-גרינפילד, שגרירת ארצות הברית באו''ם
לינדה תומאס-גרינפילד, שגרירת ארצות הברית באו''ם | צילום: רויטרס

ראש ה-CIA: ויליאם ברנס

ברנס בן ה-64 שימש בעברו שגריר ארצות הברית ברוסיה. כמו כן, הוא היה תת-מזכיר המדינה האמריקני לעניינים מדיניים, ואף נחשב לאיש שירות החוץ האמריקני המעוטר ביותר - שכן הוא זכה בשני עיטורי שירות וכבוד נשיאותיים, כמו גם כמה עיטורים מטעם מחלקת המדינה האמריקנית.

ויליאם ברנס, ראש ה-CIA
ויליאם ברנס, ראש ה-CIA | צילום: רויטרס

ראש ה-FBI: כריסטופר ריי

ריי, בן 54, הוא עורך דין שכיהן כראש המחלקה הפלילית במחלקת המשפטים בזמן שלטונו של ג'ורג' בוש. הוא משמש כראש ה-FBI כבר משנת 2017, אז מינה אותו דונלד טראמפ במקומו של ג'יימס קומי, שפוטר על ידו חודש קודם לכן.

כריסטופר ריי, ראש ה-FBI
כריסטופר ריי, ראש ה-FBI | צילום: רויטרס