ברקע משבר הפליטים: מפציצים רוסים חגו מעל בלארוס

המטוסים, בעלי יכולת נשיאת נשק גרעיני, טסו כמחווה של מוסקבה למינסק וכמסר מאיים למדינות אירופה המפנות אצבע מאשימה לנשיא לוקשנקו כאחראי למשבר. בינתיים, אלפי פליטים תקועים על הגבול

Victory Day Parade In Moscow
מפציץ רוסי בשמי מוסקבה, ארכיון | צילום: רויטרס

רוסיה שלחה מסר מאיים היום (חמישי) כאשר מפציצים בעלי יכולת גרעינית חגו מעל בלארוס ברקע משבר הפליטים על גבול פולין. זה היום השני שרוסיה שולחת מטוסים לאזור במופע שמטרתו להביע תמיכה בבעלת בריתה בעוד באיחוד האירופי מאשימים את מינסק במשבר.

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו התייחס לעניין ואמר: "אנו עוקבים באופן קבוע אחר המצב בגבול. כן, אלו מטוסים בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני. אבל אין לנו עוד ברירה, אנחנו חייבים לראות מה הם עושים מעבר לגבול". עוד טען לוקשנקו, ללא ראיות, כי נעשים נסיונות להעביר נשקים לפליטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההבטחות והטעויות: כך לפיד פוגע במחנה שלו

תוך שבוע בלבד: מקרי התמותה מקורונה באירופה גדלו ב-10%

מסר לאיראן? ישראל יחד עם בחריין והאמירויות בתרגיל בים האדום

Migrants Gather On The Belarusian Polish Border
פליטים בגבול בלארוס-פולין | צילום: רויטרס

ברקע החרפת המשבר הגיאופוליטי שמאיים על האיחוד האירופי, אלפי פליטים שכלואים בגבול בין פולין ובלארוס נתונים בסכנת חיים עקב הקור העז של יערות פולין והמחסור במוצרי בסיס כגון מים ואוכל ראויים. במקביל, האיחוד האירופי מתכונן להרחבת הסנקציות נגד בלארוס.

גורמי רפואה במקום שמטפלים בנשים בהיריון ובילדים חוששים מהיפותרמיה והתייבשות בקרב הפליטים, בעוד שעד כה נרשמו כ-600 ניסיונות חדירה לתוך פולין, שנהדפו על ידי 15 אלף חיילים פולנים שנשלחו לגבול על מנת לעצור בעדם.

Migrants Gather On The Belarusian Polish Border
פליטים בגבול בלארוס-פולין | צילום: רויטרס