כחודש לאחר הפיצוץ: שריפת ענק פרצה בנמל ביירות • תיעוד

מקור צבאי לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי דליקה פרצה במפעל צמיגי מכוניות ושמנים בנמל, שבו אירע הפיצוץ הקטלני בחודש שעבר. נסיבות המקרה נבדקות

זמן צפייה: 08:08

שריפת ענק פרצה היום (חמישי) בנמל ביירות - היכן שאירע הפיצוץ הקטלני לפני כחודש. מקור צבאי לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי האש פרצה במפעל צמיגי מכוניות ושמנים. נסיבות המקרה נבדקות, וטרם ידוע הגורם לשריפה.

שריפה בנמל ביירות - חודש אחרי הפיצוץ הקטלני
שריפה בנמל ביירות - חודש אחרי הפיצוץ הקטלני | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

חודש לפיצוץ בביירות: כיצד הצליח נסראללה לחמוק מזעם ההמונים?

עינויים, תקיפות מיניות והוצאות להורג: כך איראן מדכאת מחאות

לפני כשבועיים פרסם עיתון "אל-ג'ומהוריה" הלבנוני פרטים מהחקירה על הפיצוץ בנמל ביירות, מפי גורמים המעורים בנושא. לדבריהם החקירה, שמנוהלת על ידי ענף המידע הלבנוני וה-FBI, מצביעה על כך שהפיצוץ לא נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית מהים או מהאוויר.

עוד הוסיפו הגורמים כי לא נמצא בנמל משלוח נשק של חזבאללה, והסבירו כי נראה שהפיצוץ אירע מחום גבוה שנוצר במקום כתוצאה מניצוץ, שניתז מהלחמה שבוצעה במקום. לפי הדיווח, חקירת הפיצוץ תתמקד בתפקוד מנגנוני הביטחון בנמל, מבלי להפחית באחריות של גורמי המכס לאירוע.

ההרס שנגרם בביירות בעקבות הפיצוץ בנמל
ההרס שנגרם בביירות בעקבות הפיצוץ בנמל | צילום: רויטרס

החקירה, לפי הגורמים, מצביעה על כך שכאלפיים טון של אמוניום חנקתי התפוצצו בתקרית, וכן כי 1,000-700 טונות נוספים שהיו מאוחסנים בנמל - לא התפוצצו. כמות החומר שלא התפוצצה, לדבריהם, נגנבה או לא התפוצצה בגלל אי-תקינות של החומר.