מכתש נפער בלב הנמל: צילום הלוויין יממה לאחר הפיצוץ • תיעוד

בתמונה ניתן לראות כיצד נראה האזור - לפני התקרית ואחריה. מושל ביירות הודיע שהנזק משתרע על יותר מחצי עיר ומוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר. ארגונים הומניטריים שלחו 40 טונות של ציוד סיוע

זמן צפייה: 10:49

בתמונת לוויין שפורסמה היום (רביעי) ניתן לראות את הנזק שנגרם לאזור הנמל בביירות לאחר הפיצוץ שאירע בו אתמול. בצילום מופיע המכתש שנוצר בלב הנמל. מושל ביירות מרוואן עאבוד אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הנזק שנגרם מהפיצוץ משתרע על יותר מחצי מהעיר, ומוערך ביותר משלושה מיליארד דולרים. עוד הצהיר כי הוא סבור שמספר האנשים שנותרו חסרי בית או ביתם נפגע עומד על 300 אלף. ארגונים הומניטריים שלחו למקום 40 טונות של אספקה וציוד רפואי.

בתוך כך, ראש ממשלת לבנון חסן דיאב אמר בישיבת ממשלה מיוחדת: "מדובר בהלם גדול, אנשים איבדו את ביתם ויקיריהם. אני רוצה לנחם את אלה שאיבדו את יקיריהם, זהו אסון גדול אך לא נסתפק בבכי. יש לקיים חקירה מהירה ולהגיש מסקנות מהירות. יש להגיש סיוע לפצועים, לשקם ולשפץ את שנהרס. זהו משבר לאומי, יש להפסיק את המחלוקות ולהתאחד. יש לנקוט באחריות לאומית". נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יגיע ללבנון מחר.

עוד בחדשות 13:

100 נהרגו ו-4,000 נפצעו בפיצוץ בביירות; טראמפ: "נראה כמתקפה"

בישראל מזהירים: "הפיצוץ בביירות – פעמון אזעקה למפרץ חיפה"

חומר דישון המצוי בחומרי נפץ: הכימיקל שגרם לפיצוץ בביירות

המכתש שנוצר בנמל בביירות אחרי הפיצוץ | צילום: planet

מניין ההרוגים הגיע הבוקר לכמאה, וכ-4,000 בני אדם נפצעו. מועצת ההגנה של לבנון החליטה בלילה כי ביירות תוגדר אזור מוכה אסון, וכי יוכרז מצב חירום למשך שבועיים, במסגרתו מחוז ביירות יהיה נתון לסמכות צבא לבנון. בנוסף, הוכרזו שלושה ימי אבל במדינה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע בתדרוך לעיתונאים את תנחומיה של ארה"ב ללבנון, והצהיר: "נפגשתי עם כמה מהגנרלים הטובים ביותר שלנו והם מרגישים שזה לא היה פיצוץ שקשור לייצור כלשהו. הם חושבים שזו הייתה מתקפה, פצצה מסוג כלשהו". בכירים במחלקת ההגנה האמריקנית מסרו ל-CNN בתגובה לדברי הנשיא כי לעת עתה אין אינדיקציה לכך שהפיצוץ היה מתקפה.

ההריסות בנמל בביירות אחרי הפיצוץ | צילום: רויטרס
ההרס שנגרם בביירות בעקבות הפיצוץ בנמל
ההרס שנגרם בביירות בעקבות הפיצוץ בנמל | צילום: רויטרס

אתמול הודיע שר הביטחון בני גנץ כי ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים ביטחוניים והציעה לממשלה סיוע הומניטארי רפואי. ראש הממשלה נתניהו הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון, ונשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו". כמה בתי חולים בישראל הציעו אף הם סיוע.

תיעוד מנמל ביירות לפני ואחרי הפיצוץ
תיעוד מנמל ביירות לפני ואחרי הפיצוץ | צילום: ISI
תיעוד מנמל ביירות לפני ואחרי הפיצוץ
תיעוד מנמל ביירות לפני ואחרי הפיצוץ | צילום: ISI