ברק תועד נכנס לאחוזת אפשטיין: "באותו היום הגיעו גם נשים"

ה"דיילי מייל" הבריטי חשף תמונות חדשות של רה"מ לשעבר מגיע לביתו של עבריין המין בפנים מכוסות, וכן תועדו נשים שע"פ הדיווח שהו שם באותו יום. ברק: "דוחה את הרמזים - אגיש תביעת דיבה"

אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

העיתון הבריטי ה"דיילי מייל" חשף הערב (שלישי) תמונות חדשות של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק, מגיע לביקור באחוזתו של עבריין המין ג'פרי אפשטיין בשנת 2016 - כשפניו מכוסות. כמו כן, פורסמו תמונות של נשים צעירות ששהו בביתו של המיליארדר באותו היום. עם זאת, יש לציין כי לא נטען שברק היה שם באותו הזמן. אמש הבהיר רה"מ לשעבר בריאיון ל"דיילי ביסט" כי "מעולם לא הייתי עם אפשטיין במסיבה ואף פעם לא פגשתי אותו בחברת נשים או בנות צעירות".

לאחר הפרסום הערב, ממטה ישראל דמוקרטית נמסר כי "ברק דוחה בשאט נפש את הרמזים המתועבים המופיעים בכתבה, ויפעל מיידית באמצעות עורכי דינו להגיש תביעת דיבה כנגד ה'דיילי מייל'. אין לידיעות המופיעות ולנרמז בהן שום שחר, הן מהוות שקר מוחלט. ברק איננו מתכוון להמשיך לעסוק בספינים שכל תכליתם להסיח את הדעת מהתנהגות פלילית לכאורה של ראש ממשלה מכהן".

 

לכתבות נוספות בנושא: 

ברק על יחסיו עם אפשטיין: "מעולם לא הייתי איתו במסיבה"

החברה שבה השקיעו ברק ואפשטיין קיבלה בעבר כמיליון שקל מהמדינה

ברק: "בוחן איך לנתק קשר עם החברה שקשורה למיליארדר אפשטיין"

כאמור, על רקע הסערה סביב יחסיו של ברק עם המיליארדר ג'פרי אפשטיין, עבריין מין מורשע ברק התייחס אמש ליחסים איתו בריאיון ל"דיילי ביסט" ואמר: "בביתו, פגשתי הרבה אנשים מכובדים. מדענים, זוכי פרס נובל, ופגשתי אותו גם בבוסטון במעבדות של אוניברסיטה בה הוא תומך. באירועים האלה, חד משמעית לא פגשתי נשים או בנות".

ברק סיפר שמי שהכיר בינו לבין אפשטיין לפני כ-17 שנים היה הנשיא לשעבר שמעון פרס, "באירוע שבו נכחו הרבה אנשים מפורסמים וחשובים. מאז, פגשתי אותו למעלה מעשר פעמים באירועים במשך השנים". כמו כן, ציין רה"מ לשעבר שהוא ביקר את אפשטיין באי פרטי בקריביים "פעם אחת, לכמה שעות, ושנים אחרי הפרסומים על מסיבות מין שערך", והדגיש שוב - "אף פעם לא הייתי שם במסיבה".

ברק התייחס שוב גם למענק שקיבל בסכום של 2.3 מיליון דולרים, שהוא מסרב לחשוף פרטים אודותיו, ואמר שהוא לא יודע אם לאפשטיין היה קשר לתשלום שהוא קיבל: "עשיתי מה שהתחייבתי לעשות. אני עושה מחקרים ומייעץ בנושאים גאו-פוליטיים עבור הרבה צדדים שמעוניינים בכך. זה תלוי בהם אם הם רוצים לספר על זה".

מוקדם יותר אתמול, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אפליקציית שירותי ההצלה "ריפורטי", שבה השקיעו יו"ר ישראל דמוקרטית ועבריין המין אפשטיין, קיבלה מהמדינה מענק של קרוב למיליון שקלים. בדצמבר 2015, שמונה חודשים לאחר שהשניים רכשו מניות בסטארט-אפ, לשכת המדען הראשי שפועלת במסגרת משרד הכלכלה אישרה לחברה מענק פיתוח של 200 אלף דולרים מקופת המדינה. אולם, בטופס הבקשה, הפקידים לא יכלו לראות שמאחורי חברת ההשקעות "א.ה. סום", עומד גם אפשטיין, פדופיל מורשע.

הפקידים, אינם היחידים שלא ידעו את מקור הכספים. גם יתר השותפים של ברק לא ידעו בהכרח מניין הגיע ההון שהתערבב בכספי הציבור. גיל ארזי, למשל, אמר לחדשות 13: "בוודאי שלא ידענו על שום קשר של המשקיעים שלו, או של משהו אחר".

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: רויטרס

ביום שבת הודיע ברק כי עורכי דינו בוחנים את האפשרויות לניתוק קשרים עסקיים עם חברתו של אפשטיין. זאת, לאחר מעצרו של אפשטיין בשל חשדות לסחר בנערות לצרכי מין, כאשר מאז שנעצר החל דיון ער אודות הקשר בינו ובין ברק. על פי דיווח של גידי וייץ ב"הארץ", לא רק שלשניים קשר עסקי - אלא שאפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה בחברת סטארט-אפ שבבעלות ברק.

מטעמו של ברק נמסר אז בתגובה לפרסום: "זיהיתי את ההזדמנות העסקית ורשמתי בישראל שותפות בשליטתי. משקיע בה מספר מצומצם של אנשים שאני מכיר, בעסקה מסחרית שווה לכולם. מכיוון שמדובר בהשקעות פרטיות, לא ראוי ולא נכון שאחשוף את פרטיהם של הגורמים שהשקיעו".

אפשטיין כזכור, הורשע בעבר בעבירות מין לאחר ששידל נערה לזנות, ונעצר לפני כשבוע בחשד שביצע עבירות סחר בבני אדם. לדברי בכיר ברשויות האכיפה האמריקניות, המיליארדר שילם לקטינות עבור עיסויים ומעשים מיניים, ולאחר המעשים, על פי החשד, נתן להן סכום כסף נוסף על מנת שיספקו לו נערות נוספות שיבצעו בו מעשים דומים. עוד אמר הבכיר כי חלק מהקורבנות, לכאורה, היו נערות בנות 14.