"מכרה זהב מודיעיני": טורקיה עצרה את אחותו של אל-בגדאדי

בכיר באנקרה טען כי מדינתו תפסה את רסמייה אוועד בת ה-65 בסעודיה, לאחר שאחיה הקטן התאבד בשבוע שעבר במהלך מבצע אמריקני בצפון סוריה. בעת המעצר, נלקחו לחקירה גם בעלה ואחותו

זמן צפייה: 00:35

בכיר בטורקיה טען אמש (שני) כי מדינתו תפסה את אחותו של מנהיג דאע"ש שחוסל, אבו בכר אל-בגדאדי. לדבריו, אנקרה עצרה את רסמייה אוועד, בת 65, בריאד שבסעודיה. הוא כינה אותה "מכרה זהב מודיעיני".

עוד אמר הבכיר כי אוועד נתפסה בריאד שבסעודיה יחד עם בעלה ואחותו וחמשת ילדיהם, וכל המבוגרים נלקחו לחקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דאע"ש אישר לראשונה כי אל-בגדאדי נהרג – והכריז על מנהיג חדש

בדיקת DNA ותחתונים משומשים: המידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי

חיסול אל-בגדאדי: שני פעילי דאע"ש נעצרו; כוחות בסוריה תוגברו

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS

כזכור, לפני כשבוע חוסל אל-בגדאדי במבצע אמריקני בצפון סוריה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר במסיבת עיתונאים כי "ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם וכי הוא "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

ביום רביעי פרסם צבא ארה"ב את תיעוד התקיפה האווירית שהביאה לחיסולו של אל-בגדאדי ואנשיו. בתיעוד ניתן לראות את לוחמי "אריות הים" מתקרבים למתחם שבו שהה, ולאחר מכן את הפצצת המתחם בתקיפה אווירית.

במסיבת עיתונאים, הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית הציג את תיעוד המבצע המורכב. מקנזי אמר כי "כאשר התברר כי המודיעין שהושג בנוגע למקום הייחבאו של אל-בגדדי הוא בר חלוף וכי ניתן לפעול לפיו, פיתחנו תוכנית מעשית במטרה ללכוד או להרוג אותו והתחלנו להתכונן למבצע באמצעות צוות של כוחות מיוחדים".

יום למחרת, ארגון דאע"ש אישר כי מנהיג הארגון נהרג בפעילות האמריקנית בסוריה. בהודעה שפרסם דובר הארגון, נאמר שמחליפו של אל-בגדאדי יהיה אבו אבראהים אל-האשמי, שנחשב קיצוני מקודמו בתפקיד.