דיווח: כוכבי ומקבילו הסעודי נפגשו במצרים לדון באיום האיראני

ביוזמת ארצות הברית, בחודש מרץ התקיים פורום אזורי רחב בו לקח חלק הרמטכ"ל, יחד עם בכירים נוספים מצבא ארה"ב, ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, קטר ובחריין. הפורום דן בנושא איום הכטב"מים האיראנים וארסנל הטילים שלה על האזור כולו, וביכולת של המדינות לשתף פעולה

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי
מי יחליף אותו? הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביוזמת ארצות הברית, בחודש מרץ התקיים פורום אזורי רחב, כך דווח היום (ראשון) ב"וול סטריט ג'ורנל". בפורום לקחו חלק הרמטכ"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל הסעודי פיאד אלרווילי ובכירים נוספים מצבא ארה"ב, ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, קטר ובחריין. הפורום, שהתכנס בעיר שארם אלשייח' במצרים דן בנושא איום הכטב"מים האיראנים וארסנל הטילים שלה על האזור כולו, וביכולת של המדינות לשתף פעולה בנושא.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

יצוין כי ב-13 ביולי, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יבקר בישראל כאשר ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, יהיה זה שיקבל את פניו. מיד לאחר מכן ייצא הנשיא האמריקני לסעודיה, שם הוא יבקר ב-15 וב-16 ביולי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

בהודעה שפורסמה מטעם הבית הלבן, נמסר כי ביידן יבקר במזרח התיכון "כדי לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". במסגרת ביקורו בסעודיה, ביידן ישתתף בפסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, בה ישתתפו גם מצרים, עיראק וירדן.

שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, מרץ 2022 | צילום: רויטרס

בהקשר זה, בשבוע שעבר, שוחח שר החוץ לפיד עם מקבילו האמריקני בלינקן, ובהודעה מטעמו של לפיד נמסר: "לביקור יש השלכות משמעותיות על האזור ועל המאבק באיראן ופוטנציאל אדיר לשדרג משמעותית את היציבות והביטחון האזוריים".

בני גנץ שר הביטחון
שר הביטחון בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמו כן, גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לשיתוף הפעולה עם מדינות האזור בשבוע שעבר ואמר: "בשנה האחרונה אני מוביל ביחד עם עמיתיי בפנטגון ובממשל תוכנית נרחבת לחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות האזור בחסות אמריקאית וסנטקום שאני מקווה שתתקדם צעד נוסף קדימה בביקור החשוב של הנשיא ביידן במזרח התיכון".

"חלק מהחזון הזה הוא מה שאני קורא לו MEAD' - Middle East Air Defense', שאנו בונים מול ניסיונות איראן לפגוע במדינות האזור באמצעות רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. התוכנית הזו כבר בפעולה וכבר הביאה לסיכול ניסיונות איראנים לאתגר את ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון".